Autolaadijad pahandasid Tartus Rahu tänava elanikke

Rahu 8 elaniku Rein Noormäe arvates pidanuks linnavalitsus rajama laadimiskohad hoopis Rahu 15 maja juurde, sest seal asuvad ka sotsiaaltöötajate ametiruumid.

FOTO: Sille Annuk

Nelja elektriauto laadimiskoha paigaldamine Rahu 8 sotsiaalmaja seinale pani majaelanikud protestima. Linnavalitsus lubab parkimiskorda parandada, kuid peab alusetuks süüdistust, et laadimiskohad halvendavad elanike eluolu.

Ligi kaks kuud tagasi, kui laadijate paigaldus Rahu tänavas parajasti käis, saatsid Rahu 8 viiekorruselise maja 15 üürnikku linnavalitsusele kirja. Nad panid pahaks, et ümberkorraldust pole elanikega kooskõlastatud, ning arvasid, et laadimiskohad võivad kärpida nende turvalisust ja rahu.

Vastuskirjas selgitas linn, et laadimiskohti saavad kasutada ainult sotsiaaltöötajad. Seda ka tulevikus, kui elektriautod peaksid jõudma laiemalt eraisikute kasutusse.

Märk või kiri

Hiljuti raske operatsiooni läbi teinud, tõsise liikumisvaegusega Rahu 8 elanik Rein Noormägi napi selgitusega aga ei lepi. Ta väidab, et temal ja teistel invasõiduki kasutajail on nüüd märksa raskem oma autole parkimiskohta leida.

Noormäe väitel oli nüüdsete laadimiskohtade alal varem kolm värviga maha märgitud invakohta. Lisatahvliga märk majaseinal kinnitab küll, et kahel elektriauto kohal tohib jätkuvalt parkida ka invakaardiga masinaid, lisaks on vaegureile kaks tavalist parkimiskohta.

Linnavalitsuse kiri teatas aga selgelt: laadimiskohad Rahu 8 maja juures on mõeldud ainult sotsiaaltöötajate elektriautode laadimiseks.

Viimast lauset võib tõlgitseda kaheti. Esiteks nii, et nendel kohtadel ei tohi teha muud kui sotsiaalautode akusid laadida. Ent soovi korral võib välja lugeda, et kilbist voolu võtta võivad küll vaid sotsiaalametnikud, kuid invaliididele pole parkimine keelatud.

Tartu linna hoolekandeteenistuse peaspetsialist Martin Joel Bachmann rõhutab, et õige on viimane variant, mis läheb kokku liiklusmärgiga. Samas tunnistab ta, et parkimisreeglid Rahu 8 hoovil võiksid olla selgemad. Sestap kavatsebki sotsiaalabiosakond märkida majaesise platsi ühte serva neli liikumispuudega juhtidele mõeldud parkimiskohta.

Ühtaegu keelatakse platsi vastasküljel, laadimiskohtade ette joonitud neljal parkimiskohal kõigi tava- ja invasõidukite hoidmine. «Invakohtade märgid on tellitud, need saavad üles hiljemalt pärast keltsaminekut,» lubas Bachmann. «Kui lumi läinud, tähistame kohad ka asfaldil.»

Rein Noormäe arvates pidanuks rajama laadimiskohad hoopis Rahu 15 maja juurde, sest seal asuvad sotsiaaltöötajate ametiruumid. Siis ei peaks ametnikud kõmpima kahe maja vahel paarisajameetrisi otsi.
Bachmann märkis, et Rahu 8 kuulub linnale, Rahu 15 puhul oleks aga pidanud hankima ehituseks nõusoleku ligi sajalt kaasomanikult.

Häda või mugavus

Bachmanni arvates ajendas Rein Noormäe protesti eelkõige harjumus parkida otse trepikoja ukse kõrval, kus on nüüd üks laadimisboks. Majarahvas aktsepteeris Noormäe harjumust vaikimisi ega nõudnud koha jagamist, nüüd tuleb seda jagada elektriautodega.

«Kui uued invakohad saavad märgitud, pikeneb tema teekond autoni kõige rohkem kümmekond meetrit,» märkis Bachmann.

Ta nendib, et kokkuvõttes on probleemi tuum parkimiskohtade nappuses, aga ka kombes liiklusmärkidele vilistada. Läinud nädala keskel, kui Tartu Postimees Rahu 8 maja juures olukorraga tutvus, parkisid invaliididele mõeldud kahel kohal invamärgiseta autod.

Linn aga ei tõtta rajama uusi parkimiskohti haljasalale teisele poole maja, kui selleks ei teki karjuvat vajadust, arvas Bachmann.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles