Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kelly Olesk
+372 739 0375
Saada vihje

Vanemuine hakkab alles tuleval suvel Peipsi vahet sõitma

Jõelaev Vanemuine ootab lodjakoja juures veel proovisõitu. Kui see õnnestub, saab laev järgmisel suvel hakata rahvast vedama Piirissaarde ja Peipsi-äärsetesse sadamatesse.

Seitse aastat tagasi lodjaseltsi käsutusse jõudnud jõelaev Vanemuine seisab endiselt lodjakoja lähistel paadisilla küljes kinni. Kerkib küsimus, millal auväärse reisilaeva süvis taas jões kilomeetreid mõõtma hakkab? Lodjaseltsi juht Priit Jagomägi selgitas, et laev on läbi teinud täieliku uuendus­kuuri ning hakkab Tartu ja Piirissaare vahet sõitma praeguse plaani järgi järgmisel ehk 2023. aasta suvel.

Esialgne plaan oli Vanemuisest ehitada ujuv õppeklass. Siis aga plaanid muutusid ning nüüdseks on laev võimeline taas Tartust Peip­sile sõite tegema.

Väga vastupidav

Lodjaseltsi juht tunnistas, et koroona-aastad panid jõelaeva taastamise pausile. «Meil olid juba mõnda aega tagasi suured tööd laeva kallal tehtud, kuid koroona tulek lõi kõik plaanid sassi, teadmatust oli palju,» rääkis Jagomägi.

Nüüdseks on aga keretööd tehtud, mootor üle vaadatud ning jäänud on vaid siseviimistlus. Priit Jagomägi selgitas, et neil õnnestus Vanemuise tarvis saada Arktika reisi teinud Admiral Bellingshauseni mootor. Ilmnes, et Belligs­hausenile oli vaja uut, tõhusamat ja võimsamat mootorit. Vana mootor sai kapitaalremondi ning sellest piisab jõelaevale täielikult.

Jagomägi sõnas, et uue mootoriga on Vanemuine võimeline sõitma Tartust Piirissaarde vähem kui kolme tunniga. Võrdluseks, Seto Line’i liinilaev Alfa sõidab sinna nelja tunniga ning lodjal Jõmmu kulub sama vahemaa läbimiseks sootuks kaheksa tundi.

Ka rõhutas Jagomägi, et Vanemuine on üks parimaid laevu, millega Peipsil sõita, sest see peab vastu ka tuultele ja tormidele. «Sellega kannatab iga ilmaga sõita,» lisas ta.

Uue mootoriga on Vanemuine võimeline sõitma Tartust Piirissaarde vähem kui kolme tunniga.

Laeval on umbes 150 reisijakohta. Lisaks Tartu ja Piirissaare vahet sõitmisele on Jagomägi plaan võtta ette reise ka Peipsi teistesse sadamatesse. «Mustvees on renoveeritud sadam, Vasknarvas saab silduda, Värskas ja Räpinas samuti,» loetles Jagomägi Vanemuise võimalikke sihtkohti. Kauaaegne unistus oli lodjaseltsi tegijatel panna laev käima Pihkva vahet, kuid selge on, et praegune poliitiline olukord seda ei võimalda.

Majandavad ära

Praegu käib Tartust Piirissaarde suviti üks laev, Seto Line’ile kuuluv Alfa. Seto Line’i juht Toomas Sein sõnas, et kui Vanemuine sama liini sõitma hakkab, siis kindlasti on tegu tõsise konkurendiga. «Aga samas, mine tea, ehk siis tekib hoopis reisijaid juurde ja jagub mõlemale,» sõnas Sein.

Laaksaare sadamast Piirissaarde teeb liinivedusid aga Kihnu Veeteede alus Koidula. See liin on juba riiklikult toetatud. Küsimusele, kas jõelaev Vanemuine võiks liiniveol samuti riigi toele loota, arvas Tartumaa ühistranspordikeskuse juht Maikl Aunapuu, et nii lihtne see siiski ei ole. «Laaksaare ja Piirissaare liin Koidulaga toimib hästi ning seega on liinivedu seal kaetud,» sõnas Aunapuu.

Samas märkis ta, et huvi Piirissaarel käimise vastu kasvab suviti igal aastal ning lodjaseltsi tegijatel ei maksa karta, et kommertsliin end ära ei tasu.

«Näha on, et suviti on tihtipeale mitu nädalat Piirisaare laevapiletid välja müüdud, seega usun, et nad majandavad end ka riigi toeta ära,» sõnas Aunapuu.

Kommentaarid
Tagasi üles