Vastukaja Tarmo Kahem: miks põrub tsikleid ülevaatusel vähem?

, Eesti Tehnoülevaatajate Liidu tegevjuht
Copy
Tarmo Kahem
Tarmo Kahem Foto: Erakogu

Eesti tehnoülevaatajate liit esindab erialaliiduna Eestis rohkem kui pooli tehnoülevaatuse ettevõtetest. Soovime lisada omapoolse kommentaari loole «Tsiklite ülevaatuste statistika reedab puudujääke...» (TPM, 27.5).

Mullu tehti L-kategooria sõidukitele umbes 16 000 ülevaatust, 3,3 protsenti sõidukitest suunati kordusülevaatusele. Samal ajal tehti sõiduautode ülevaatusi 420 000 ning kordusülevaatusele saadeti 18 protsenti. Suhtarvud on nii erinevad, et tulemusi ei saa võrrelda. Asjakohane on taas selgitada, et kordusülevaatuse otsuste arv üksi ei ütle midagi tehnokontrolli kvaliteedi kohta, tuleb vaadata otsuste sisse.

Tehnoülevaatajatele on sõiduki kontrollimiseks ranged reeglid. Näiteks pidurite nõuetekohasuse kontrollimiseks on ette nähtud kolm meetodit, mida ettevõte saab vastavalt oludele ja võimalustele rakendada: kontrollimine stendis, teekatsetusel või kasutades aeglustusmõõturit. Ei saa öelda, et üks või teine meetod on parem, kõik annavad adekvaatse tulemuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles