Hannes Luts: hinnatõus, mitte transpordipoliitika

, liikuvusnõustaja
Copy
Hannes Luts
Hannes Luts Foto: Eero Vabamägi

Selle asemel, et kembelda teemal «omad ja võõrad», peaks Tartu survestama riiki, et loodaks üleriigiline piletisüsteem, mis seab selge raamistiku, kuidas pileteid hinnastatakse ning kuidas ühistranspordi kulud eri omavalitsuste vahel ära jagatakse.

Tartu linnavalitsus tuli hiljuti välja eelnõudega linnas parkimistasude ning ühistranspordi ja rattaringluse piletihindade tõstmise kohta. Parkimistasu tõuseks 50 protsenti ning mõnevõrra pikeneks ka parkimise tasuline periood. Ühissõidukiga sõitmine läheb linlasele küll vaid u 20 protsenti kallimaks, kuid mittetartlasele seevastu tõuseb hind u 80 protsenti.

Peale selle kaob võimalus kasutada ühistranspordi perioodipileti soetamise korral lisatasuta ka rattaringlust. Seega tähendaks linna plaan koos varjatud lisahinnatõusuga aktiivse ühistranspordi ja ratta kombineerija jaoks kulude kasvu umbkaudu 100 protsenti. Seda isegi tartlase jaoks. Mittetartlasele oleks hinnatõus 160 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles