Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Peipsi gümnaasium liitus Ettevõtliku Kooli programmiga

Copy
Peipsi gümnaasiumi ja Mustvee kooli direktor Marianne Kivimurd-Tarelkina.
Peipsi gümnaasiumi ja Mustvee kooli direktor Marianne Kivimurd-Tarelkina. Foto: Erakogu

Mustvees asuva Peipsi gümnaasiumi liitumist Ettevõtliku Kooli haridusprogrammiga vedas kooli direktor Marianne Kivimurd-Tarelkina, kes aastate eest sama ka Mustvee kooliga tegi. «Õppija on ettevõtlik ja ennastjuhtiv – see on meie kooli visioon ja ühtib Ettevõtliku Kooli haridusprogrammi eesmärkidega,» rääkis direktor.

Seejuures lisas Kivimurd-Tarelkina, et rolli mängis ka linna kahe kooli taseme ühtlustamine ning soov koolid ühendada. «Haridusreformi käigus on plaanis Mustvee kooli ja Peipsi gümnaasiumi liitumine üheks kooliks ja seega pean oluliseks, et mõlemad koolid oleksid ühel tasemel,» rääkis ta. 

Liitumisotsuse tegi direktori sõnul lihtsaks ka see, et Mustvee kooli õpetajatelt, õpilastelt ning lapsevanematelt on haridusprogrammile tagasiside väga hea. Näiteks on leitud, et koolis toimub palju ettevõtlikke tegevusi, osaletakse õppereisidel ja koolitustel.

Samuti nähakse Mustvee koolis kasutegurina TULEMi kasutamist, mis annab õpetajatele võimaluse oma tegevusi hinnata ja taset ühtlustada. TULEM on õpetajale mõeldud tööriistaga, mis aitab n-ö rajal püsida ja hoida fookuses ettevõtliku hoiaku kujundamist.

Veel leidis direktor, et programmiga ühinemine võiks Peipsi gümnaasiumile anda uusi tutvusi ning ideid. «Võrgustiku suur lisaväärtus on koolitused ja igasugused vahvad koostegemised ja ideed, mis annavad palju inspiratsiooni.» 

Ettevõtliku Kooli programmijuht Piret Torm-Mirontšik sõnas, et on hea meel kuulda liitumise põhjustena seda, et nähakse kasu võrgustikku kuulumises ja et õppeasutused jälgivad üksteise tegemisi.

Seejuures tõi ta välja, et alates 2021. aastast on huvi programmiga liitumise vastu taas kasvama hakanud. «Põhjuseid on mitu, programm on nüüd abikõlbulik ka lasteaedadele, aga ühe põhjusena tooksin välja selle, et pandeemia ajal on koolid ise aktiivsemaks muutunud, väljaspool olevad võimalused on täna piiratumad,» rääkis Torm-Mirontšik.

Tagasi üles