Kui päeva juht Joonas Hellerma oli koosviibimise lahti rääkinud, võttis poolesajase kuulajaskonna ees istet muusikateadlane ja -kriitik, muusika- ja teatriakadeemia muusikaajaloo professor ja doktoriõppe keskuse juhataja Kristel Pappel. Ta andis ülevaate Wagneri ajaloolisest taustast ja tegevusest ning peatus mõistagi «Tristanil ja Isoldel».
Pianist, sama akadeemia õppejõud, Tallinna muusikakeskkooli klaveriosakonna juhataja ja Eesti Richard Wagneri ühingu esimees Martti Raide rääkis Wagneri ooperite lavastuskeelest nii, nagu see talle paistab ooperisõbra vaatepunktist. Päeva lõpetas «Tristani ja Isolde» teemaline diskussioon, kus osalesid «Tristani ja Isolde» lavastaja Liis Kolle, muusikajuht ja dirigent Risto Joost ning kunstnik Lilja Blumenfeld.
Esietendus on 3. aprillil, algus on kell 16, vaatusi on kolm. Vaatajad kuulevad ja näevad keskaegsetest legendidest pärit armastuslugu, mille keskmes on Iiri printsess Isolde ja kangelaslik rüütel Tristan. Nad tunnevad teineteise vastu väga tugevat külgetõmmet.
Nende kohtumine toimub aga olukorras, kus Tristan on aidanud oma kasuisal, Cornwalli kuningal Markel alistada Isolde kodumaa ning tapnud naise kihlatu, olles ise samal ajal saanud rängalt haavata. Tristan laseb end varjunime all Isolde juurde viia, kuid Isolde tunneb ta ikkagi ära ning üritab vaenlast tappa, ent loobub kiiresti, sest armub mehesse. Tänuks paranemise eest vannub Tristan talle igavest truudust.
Muide, publik saab laval ka võitlusest osa. Lavavõitluse konsultandina on tegutsenud Reimo Sagor.