Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kelly Olesk
+372 739 0375
Saada vihje

Autoesindustel napib nii tehnikuid kui ka tegusaid praktikante

Tulevased autotehnikud Erko Tiimann (vasakul) ja Tanel Aun olid Amservis abis ajal, kui sealsed töötajad haigestusid.

Talvekuude rohke koroonanakatumine hõrendas autoesinduste töötajate ridu ning haigestunutele asendust naljalt leida ei olnud. Praegu on olukord pisut rahulikum, kuid peagi algav rehvivahetushooaeg nõuab taas täistuuridel töötamist. Puudu on aga töökätest ning ühe õlekõrrena loodavad esindused ka kutsekoolide õppuritele.

Kui üldiselt on autoesindused pandeemiast pigem kergelt läbi tulnud, siis kõige keerulisem oli viimane, omikronilaine.

«Jaanuari lõpp ja veebruar olid rasked, eelmistest tüvedest suutsime paremini hoiduda,» sõnas TopAuto juht Enn Poola. Ka Aasta Auto ja Aasta Auto Plussi juht Tarmo Uffert nentis, et just veebruaris olid paljud nii koroona kui ka muude haigustega rivist väljas.

Sära silmis

Ufferti sõnul on töötajatele asendust leida keeruline, sest margiesinduses töötamiseks on vaja läbida automargi serditud koolitused ning need võtavad aega.

«Kuna tänapäeva autod on väga elektroonikat täis, on järjest suurem vajadus diagnostikute järele, aga kahjuks häid ja nutikaid töömehi on väga raske leida,» selgitas ta. Uffert lisas, et sertifitseeriutd tehnikuks või diagnostikuks saamiseks kulub uuel töötajal kuni kaks aastat.

Ühe väljapääsuna on esindused pakkunud kas ajutist või pikaajalist tööd kutsekoolide õppuritele. Näiteks teevad Tartu rakendusliku kolledžiga koostööd Toyota esindus Amserv ja Aasta Auto Škoda esindus.

Amservi esinduse juhataja Marek Pärli rääkis, et praktikante on nad appi kutsunud aastaid. «See on meie huvi, et neid koolitada ja näidata, mida töö endast kujutab, ja muidugi, et meile töötajaid saada,» selgitas ta.

Nii olid Amservis novembrist jaanuarini abis Viljandi kutseõppekeskusest Erko Tiimann ja Tartust Tanel Aun, kes Pärli sõnul osutusid üle aastate tublideks abilisteks. Nende peamine töö oli teha autodele korralist hooldust, millega nad tihti ka kahekesi ilma kõrvalise abita kenasti hakkama said.

Noormehed olid Amservis varemgi praktikal käinud ning juba siis oli näha, et neil on sära silmis ja töö meelepärane. Et talvel tekkis ühtäkki tööjõupuudus, pakuti neile ajutist töövõimalust, rääkis hooldussaali juhataja Karl-Oliver Kakko.

Mõlemad praktikandid leidsid, et Amservi töökogemusest oli neile palju kasu, ning Erko Tiimann tõdes, et töö käigus õppis ta tunduvalt rohkem kui koolipingis. «Ise teha on ikka vähe teine asi kui teooria,» nõustus ka Tanel Aun.

Naljakas on see, et kui varem on olnud huvilisi, näiteks traktoritehnikud, siis nüüd pole isegi kandideerijaid, ütles TopAuto juht Enn Poola.

Samas rääkis Tartu Mariine Auto keskuse juhataja Egert Tavita, et koroona tõttu pole nemad viimasel ajal praktikante kaasanud, sest parem kui teeninduses on korraga kohal võimalikult vähe inimesi. Ta lisas, et õnneks pole nende töötajad ka pikalt haiguslehel viibinud.

Vähe töösoovijaid

Siiski pakutakse mitmes esinduses vabu töökohti, näiteks TopAuto on sobivat töötajat oodanud pikalt. «Naljakas on see, et kui varem on huvilisi olnud, näiteks traktoritehnikud, siis nüüd pole isegi kandideerijaid,» rääkis Enn Poola.

Ka Škoda Tartu esinduse töökoja meister Herki Hellamaa tõdes, et aastatega on töösoovijaid vähemaks jäänud.

«Tehnikute kohad on täidetud, aga varu pole, pink on tühi ning kui viimaste aastate seisu vaadata, on valikud kitsad ja järelekasv kesine,» rääkis ta.

Kuigi esindustest nenditi, et asjalikke praktikante võib nappida, leidsid õppurid ise, et kursusekaaslaste huvi töötada on pigem suur.

«Enamik ikka niisama õppima ei tule, vaid tahavad ka tööle jõuda,» rääkis Erko Tiimann. Tanel Aun lisas, et palju on neidki, kes soovivad õpingutel oma hobi tööga siduda.

«Ega tehnika ei kao ja seda on vaja ikka remontida, nii et oskustehniku tööpõld otsa ei lõpe ja kindlasti võiksid nii poisid kui ka tüdrukud selle ala peale mõelda,» lisas Poola.

Kommentaarid
Tagasi üles