Krisostomus kasvatab raamatute müüki

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Ligi paarkümmend aastat välismaalt Eestisse raamatuid vahendanud Krisostomuse müügijuhi Martin Laiapea sõnul läheb nii paber- kui e-raamatute müük hästi.

FOTO: Margus Ansu

Ligi paarkümmend aastat tegutsenud raamatumüüja Krisostomus on viimase aastaga jõudsalt kasvatanud e-raamatute müüki, samuti on suurenenud paberraamatute tellimuste hulk. Seevastu firmale kuuluv TÜ raamatupood teenib kahjumit.

«Tervikuna läheb raamatuäri hästi, isegi majanduslangus ei mõjutanud meid oluliselt,» ütles Krisostomuse müügijuht Martin Laiapea.

Firma põhitegevus on algusest peale olnud raamatute tellimine välismaalt. Esialgu kataloogide põhjal, viimased kümme aastat peamiselt veebikaubandusena.

Laiapea nentis, et konkurents Amazoni ja teiste välismaa suurte veebipoodidega on väga tihe, kuid seni on firmal õnnestunud oma nišši Eestis hoida. «Meie eelis on eestikeelne teenus ja tihti ka odavam hind,» märkis Laiapea.

Ootel raamatupood

Mullu teenis ettevõte 1 512 049 eurot müügitulu – seda on umbes 28 protsenti enam kui aasta varem. 30 000 kliendi seas on nii ülikoole, raamatukogusid kui ka eraisikuid, kellel on spetsiifilisemaid raamatuhuvisid, kui tarberaamatupoed pakuvad.

Peale klientide arvu kasvu aitas mullu müügitulu suurendada ka Tartu Ülikooli raamatupoe kaubamärgi, kontseptsiooni ja sisustuse rendile võtmine 2010. aasta lõpust alates.

Siiski pole firma käivet suurendanud raamatupood seni veel kasumisse jõudnud. «Kahjum on vähenenud, võiks öelda, et töötame kasumi-kahjumi piirimail,» rääkis Laiapea.

Seni pole Krisostomus TÜ raamatupoodi erilisi investeeringuid julgenud teha, kuna linnale kuuluvate ruumide rendileping lõppeb selle aasta mais.

«Kui saame neis ruumides jätkata, siis teeme juba julgemalt investeeringuid – värskendame sisekujundust ja suurendame raamatute valikut veelgi,» rääkis Laiapea.

Ettevõtte IT-juht ja kaasomanik Margus Pau lisas, et ülikooli raamatupood on justkui põnev eksperiment, kas teadus- ja õppekirjanduse pood majandab end ära. «Eestis on see ainulaadne pood,» märkis ta.

Ambitsiooni ehitada ka Krisostomuse kaubamärgi all üles raamatupoodide võrgustik ettevõttel ei ole. «Kahest suurest tegijast – Apollost ja Rahva Raamatust – piisab. Me tahame jätkata ülikooli raamatupoega, aga uusi poode pole plaanis teha,» rääkis Pau.

E-raamatute müügi kasv

Praegu tuleb umbes kümme protsenti ettevõtte müügitulust välisriikidest, ennekõike Lätist ja Leedust. Tulevikus võiks müügijuhi Martin Laiapea sõnul ekspordi osakaal kasvada, kuid ennekõike jääb Krisostomus ikkagi Eesti-keskseks firmaks.

«Raamatute müük on selline ala, et meil ei tasu minna Rootsi, Soome või Venemaale, kuna seal on omad suured tegijad. Peamise laienemisruumina näeme Baltikumi,» selgitas Laiapea.

Krisostomus kasvatab iga kuuga nii e-raamatute kui e-lu­­gerite müügiarve (näiteks detsembris oli Krisostomuse e-raamatute müügi käive 1600 eurot, jaanuaris 2200 eurot). Müügijuht Martin Laiapea näeb edaspidigi e-raamatute müüki jõudsalt kasvamas, kuid ta ei usu, et selle tõttu väheneks märgatavalt paberraamatute müük. «Mina küll ei usu, et paberraamat kuhugi kaob,» lisas ta. 

Müüduimad raamatud Krisostomuses mullu
• «EKG praktikas»
• «Venitusteraapia»
• «Color Atlas of Patho-phy­­sio­­logy 2nd Revised edition»
• «Psychology: Core Concepts 6th International edition»
• «Oxford History of Britain Revised edition»
• «History of the Baltic States»

Tagasi üles