Tartu linna uue tunnuskujunduse ideekonkursile esitas osalemistaotluse kümme meeskonda, kellest kuus žüriilt kõrgeima punktisumma saanud osalejat jätkab tööd ideekavandite väljatöötamise voorus.
Tunnuskujunduse konkursil sai teise vooru kuus ideed
Kuu jooksul tuleb edasipääsejatel kokku panna oma idee lühikirjeldus koos logo visandi, värvide, tüpograafia ja graafiliste suundadega.
Osalema oodati meeskondi, kes on end tunnuskujunduse loomisel juba tõestanud. Kümnest osalejast pääsesid järgmisesse vooru AKU Collective, Identity, AD Angels, Ruum 414, Bond Creative Agency Baltics ja Stuudio Stuudio.
«Edasipääsejate eriilmelised tööd annavad lootust, et konkursi teise, ideekavandite vooru tulemusi tasub oodata,» rõõmustas Tartu linna turundusjuht Helen Kalberg. «Eriti teeb heameelt see, et Eestis juba tuntud tegijate kõrvale mahtusid ka üks väiksem agentuur ja üks rahvusvahelise mastaabiga ettevõte,» lisas ta.
Žürii hindas eraldi nii osalejate esitatud töid kui ka tööd tegema hakkavat meeskonda. Et viienda ja kuuenda koha tulemuste punktide arv oli võrdne, otsustas žürii teise vooru lubada viie meeskonna asemel kuus.
Osalemistaotlusi hindas esimeses voorus viieliikmeline žürii koosseisus Jaanus Eensalu (Kõrgem Kunstikool Pallas meediadisaini osakonna juhataja ja kaasprofessor), Ruth-Helene Melioranski (disainer ja Eesti Kunstiakadeemia disainiteaduskonna dekaan), Andres Kuusik (Tartu ülikooli turunduse kaasprofessor), Anna-Liisa Unt (Tartu linna maastikuarhitekt) ja Helen Kalberg (Tartu linna turundusjuht).
Edasipääsenud peavad oma võistlustööd esitama märtsi alguses ning ideekavandeid hakkab hindama valdkonna ekspertidest koosnev üheksaliikmeline žürii. Konkursi võidutöö valitakse välja märtsi teises pooles, misjärel sõlmitakse võitjaga kuue kuu pikkune leping identiteedi ja stiiliraamatu lõplikuks väljatöötamiseks ja viimistlemiseks.
Tartu uue visuaalse identiteedi eesmärk on rääkida Tartu linna lugu, toetada linna visiooni ja tugevdada kuvandit. Töö käigus valmib stiiliraamat, mis ühtlustab uute logo- ja värvilahenduste, tüpograafia ning pildi- ja sõnumikeele kaudu linna visuaalset kommunikatsiooni.
Ideekonkursi aluseks on 2021. aasta sügisel tehtud kasutajauuring, mille põhjal tuleb osalejatel luua võistlustöö, mis võib sisaldada kuni kolme ideekavandit.