Pühapäeval kella 18.30 ajal sai häirekeskus teate, et Tartu vallas sõitis 33-aastane mees mootorsaaniga vastu puud. Õnnetuse tagajärjel surnud noort meest leinavad paljud sõbrad ja kalamehed, kelle sõnul oli Henrico alati rõõmsameelne ning tore kaaslane.
FOTOD ⟩ Mootorsaaniga õnnetult teelt välja sõitnud Henrico oli kirglik kalamees ja hea kamraad
Hukkunud mees liikus mootorsaaniga Tartu vallas Soeküla-Pükste teel ning esialgsetel andmetel ei tulnud ta ühel ajal sõiduvahendi juhtimisega enam toime ning sõitis teelt välja vastu puud.
«Kahjuks ei kandnud mees kiivrit ning tema vigastused osutusid niivõrd raskeks, et kiirabil ei õnnestunud ta elu päästa,» ütles Tartu politseijaoskonna välijuht Andrei Ivahnenko.
Inimtühi ja pime metsavahe, kus õhtul pea kedagi ei liigu – nii iseloomustas 33-aastase mootorsaanijuhi surmaga lõppenud õnnetuse paika kohapeal käinud reporter.
Täna lõunaajal kõrgusid sündmuskoha ümbruses lumevallid ja sõiduteed kraavist eristada oli keeruline. Hukkunud Henrico tuttavad olid toonud õnnetuspaika küünlaid.
«Tean teda seoses kalapüügiga, käisime koos tihtilugu Peipsi peal kalal,» ütles kalamees Marko Mesi. «Henrico oli alati positiivne ega lasknud tujul langeda ka kehvema saagi puhul.»
Mesi lisas, et Henrico oli enamasti see, kes tuli kohale esimesena ja läks minema viimasena, ka kehv ilm ei seganud seda kirglikku kalameest. «Alles laupäeval veetsime koos aega ja veel mõni tund enne õnnetust leppisime kokku, et läheme mootorsaanidega sõitma. Väga ebaõiglane on see elu,» sõnas Mesi.
Miks Henrico mootorsaan tol saatuslikul õhtul teelt välja kaldus, on veel selguseta. «Eks seal lähedal olid tuisuvaalud, mida pole sõites eriti näha ja võimsa masinaga sõites polegi palju vaja, kui saan juhi ootamatult seljast maha võib visata,» märkis Mesi. kes sõidab ka ise mootorsaaniga.
Õnnetuse üksikasjad on alles selgitamisel. Ekspertiisis selgub nii saani sõidukiirus kui ka selle juhi kainus või joove. «Teada on, et saanil sõitnud mees kiivrit ei kasutanud, ta sai kokkupõrkes puuga raske peakahjustuse ning suri saadud vigastusse kohapeal,» teatas Tartu politseijaoskonna liiklussüütegude juhtivuurija Aare Sulg. «Sündmuskohal kogutud info annab aluse kahtlustada, et saani kiirus oli õnnetuse juhtudes suur. Oluliselt suurem sellest, millega juht konkreetsete tee- ja ilmaolude puhul hakkama saanuks.»
Sulg lisas, et ka maastikusõidukite juhtidel peab olema juhtimisõigus ning nad peavad olema tähelepanelikud, kained, kasutama kaitsevarustust, arvestama teiste inimestega ja kinni pidama liiklusseadusest, et omalt poolt teha kõik selleks, et sõit ei lõppeks traagiliselt.