Merje Klopets: annetajad hoiavad heateod enese teada

, Swedbanki toetustegevuste juht
Copy
Merje Klopets
Merje Klopets Foto: Jake Farra

Omajagu aastaid tagasi korraldasime värskete tudengitena Tartu Käopesa perekodu lastele jõulupeo koos näidendi ja kingitustega. Panime loovuse ja näitlejaande alged tööle ning tegime kõike ise. Jõulupidu oli meeleolukas ja meile jäid sealsed lapsed tükiks ajaks südamesse. Soov ühiskonna murekohti leevendada ja aitamisest saadav hea tunne on kaks peamist tegurit, mis motiveerivad inimesi heategevuseks annetama kas raha või oma aega. Sellele saime kinnitust Kantar Emori aasta lõpus valminud annetushoiakute uuringust, mille tellis Swedbank, kes koos Heateo sihtasutusega veab annetuskeskkonda «Ma armastan aidata».

Uuringu järgi on eestimaalased altid annetama ja tartumaalased paistavad eriti silma. Aasta jooksul on heategevuseks raha annetanud 59 protsenti tartumaalasi (Eesti keskmine on 51 protsenti) ning iga neljas Tartumaa elanik ütleb, et on püsiannetaja ehk annetab regulaarselt ühele ja samale vabaühendusele (Eesti keskmine on 19 protsenti).

Tartu kandi rahvas põhjendab annetamist keskmisest enam sellega, et usaldatakse annetusi koguvat organisatsiooni ja toetatakse nende eesmärki, oluline on konkreetse abivajaja aitamine. Selgus, ka et olenemata elukohast on ühiskondlikud valupunktid paljuski ühesugused. Vanemliku hoolitsuseta laste olukord on üldiselt südamel igal neljandal eestimaalasel. Haigused ja ravivõimaluste kättesaadavus on pingereas järgmine murekoht. Iga viies vastanu on valmis ravivõimaluste kättesaadavuse parandamiseks raha annetama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles