Tartu-Räpina maantee algus muutub neljarealiseks

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tööd Tartumaa riigiteedel 2012. aastal.
Tööd Tartumaa riigiteedel 2012. aastal. Foto: Graafika: TPM

Suurimad ja kalleimad tööd lähevad Tartumaa riigiteedel tänavu lahti ülikoolilinnas. Kuid autojuhtidel tuleb teetööde tõttu kiirust maha võtta või otsetee asemel ring teha ka linnast kaugemal.

Tartumaa tänavused suurimad teetööd tehakse Tartus, kus algab postimaja ristmiku ehitus ja läheb edasi Variku viadukti põhjalik remont. Nende kahe suure töö tegemiseks kulub 8–10 miljonit eurot.

«Täpset summat ei saa praegu öelda, sest meil pole veel postimaja ristmiku ehitajaga lepingut sõlmitud,» ütles maanteeameti Lõuna regiooni direktori asetäitja ehituse alal Janar Taal. Variku viadukt saab valmis tänavu ja postimaja ristmik 2013. aastal.

Teisedki suuremad tööd riigimaanteedel jäävad Tartu lähedale. Tartu–Räpina–Värska maantee Tartu–Põvvatu ligi kolmekilomeetrisel lõigul võtab maanteeamet käsile taastusremondi. Sel teel ehitatakse linna servast Nõlvaku tänavast Lohkva küla teeristini poolteist kilomeetrit maanteed põhjalikult ümber ehk neljarajaliseks. «Sellel lõigul on liiklus nii suureks läinud,» selgitas Janar Taal. Lisaks arvestab see lahendus ka Idaringtee välja jõudmisega Tartu–Räpina maanteele.

Paar uut jalgteed

Hammaste–Rasina maanteel läheb suvel lahti üle Ahja jõe viiva Lääniste silla põhjalik remont ja autojuhtidel tuleb seega Meeksi poole sõites arvestada ümbersõiduga.

Tartu–Viljandi maanteel algab 7,2-kilomeetrise Tartu–Rõhu lõigu ümberehitus, millele pannakse punkt 2013. aastal. Sel lõigul ehitatakse maanteed laiemaks, ka tehakse Tartu ja Haage vahele väike omaette tee jalakäijatele ja jalgratturitele.

Liiklusohutuse suurendamiseks ehitab maanteeamet tänavu veel kaks jalgteed ning teeb põhjalikult ümber Kukulinnas Saadjärve ääres oleva menuka ujumiskoha ümbruse. Kukulinnas vahetub parkla ja maantee asukoht, mille tulemusel ei pea ujuma minevad inimesed enam üle tiheda liiklusega maantee parkla ja järve vahet voorima.

Kondiauru jõul liikujatele tehakse jalgtee Varale ja Võndu, mõlemad teed on pool kilomeetrit pikad. Vara jalgtee on lubanud valgustada kohalik vald, Võnnu jalgtee tuleb kohta, kus on valgustus juba olemas. Jalakäijate turvalisust silmas pidades viiakse ka Vara bussipeatus suure maantee äärest eemale.

Peale maanteeameti tegutseb Kurepalu ja Roiu vahele 2,6 kilomeetri pikkuse valgustatud jalgtee kavandamisega ka Haaslava vald.

«Maanteeamet on meile jalgteed juba aastaid lubanud, aga seda kauaoodatud maanteeremonti ei tule ega tule,» ütles Haaslava vallavanem Priit Lomp. «Oleme ootamisest väsinud ja sellepärast hakkasime ise raha otsima.»

Nii soovibki Haaslava vald Kurepalu–Roiu jalgtee ehitamiseks saada riigilt 188 300 eurot, vald on valmis sellele lisama 45 880 eurot. «Oma osa ja pool riigi rahast on meil olemas,» märkis vallavanem. «Peame rahandusministeeriumiga läbirääkimisi ja paistab, et saame riigilt ka teise poole teele kuluvast rahast.»

Vähem raha, kallim töö

Tartumaal on 1252 kilomeetrit riigimaanteid, neist ligi 488 kilomeetrit ehk 39 protsenti on kruusateid. Viimastest läheb tänavu remonti seitse lõiku, näiteks peaaegu 6,5 kilomeetrit Metsakivi ja Kolkja vahel ning veidi üle kolme kilomeetri Reola ja Unipiha vahel.

Kruusateede tolmuvabaks muutmiseks tänavu paraku raha ei jätku. «Riigis on keeruline rahaline seis,» selgitas Janar Taal. «Sellepärast vähenes meie eelarve ja teisest küljest on ka tööd kallimaks muutunud.»

Maanteeameti Lõuna regioonil on tänavu Tartumaa teede ehitamiseks, remontimiseks ja pindamiseks veidi enam kui 6,7 miljonit eurot. Sellest rahast ligi 1,7 miljonit eurot kulub kruusateede remondiks ja kattega teede pindamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles