Tartu kutsehariduskeskuse tarkvaraarendajad olid IT-akadeemia võistlusel tipus

Aime Jõgi
, ajakirjanik
Copy
Võiduvõistkond Goomba NFT Collectors koosseisus (vasakult)  Jürgen Sepp, Karl-Erik Voll, Aron Truu, Sander Paasalu ja Andreas Alexander Sütt.
Võiduvõistkond Goomba NFT Collectors koosseisus (vasakult) Jürgen Sepp, Karl-Erik Voll, Aron Truu, Sander Paasalu ja Andreas Alexander Sütt. Foto: Riiinu Räim

Kolm päeva, 15.–17. detsembrini kestnud IT-akadeemia häkatonil näitasid kõrget klassi Tartu kutsehariduskeskuse õpilased, kes võtsid ülekaalukalt kolmikvõidu ning pälvisid kaks eripreemiat.

Võistlustel osales kokku kaheksa õpilastiimi Tartu kutsehariduskeskusest, Tallinna polütehnikumist ning Ida-Virumaa kutsehariduskeskusest. Võistlusülesandena tuli tiimidel 40 tunni jooksul luua mobiili-, veebi- või töölauarakendus, mis aitab kodukasutajail elektrikulutusi säästlikumalt juhtida.

Esikoha parima rakenduse eest pälvis võistkond Goomba NFT Collectors koosseisus Karl Erik Voll, Aron Truu, Andreas Alexander Sütt, Jürgen Sepp ning Sander Paasalu.

Tiim asus elektrihindade probleemi lahendama tavakasutaja vaatest, kellel pole aega ega tahtmist elektriturgu sügavuti uurida. Valmis lahendus, mis pakub visuaalset ja lihtsalt tõlgendatavat ülevaadet soovituslikest tarbimisaegadest koos võimalusega koduseadmeid automaatselt reguleerida.

«Veebipõhine rakendus on liidestatud kolme äpiga: Eleringist võtame börsihinna, äpist AgaTark koduseadmed ning Sendgridi rakenduse abil saadame kasutajatele teavitusi. Nii saab tarbija ülevaate headest ja halbadest tarbimisaegadest ning selle järgi oma tarbimisharjumusi kohandada,» selgitas rakenduse tööpõhimõtet tiimiliider Karl Erik Voll.

Ehkki tiimiliikmete sõnul oli aega armutult vähe, võistlus pingeline ning loodud süsteemid said tervikuks liidetud alles viimase võistlustunni jooksul, jäid nad kokkuvõttes oma sooritusega rahule.

«Meie eelis oli kindlasti varasem häkatonikogemus, mis tõi eelmisel aastal teise koha,» kommenteeris Jürgen Sepp. «Tänu sellele suutsime paremini rolle jaotada, meeskonnatööd teha ning võtta vastu arukaid otsuseid.»

Lisaks üldvõidule kuulus meeskonnale ka AgaTarga eriauhind. Noormehed usuvad, et tugev sooritus võistlusel on hea stardipakk eesootavale praktikale ning nad plaanivad loodud rakendust edasi arendada. «Esmalt on vaja unetunnid tagasi teha ja siis vaatame edasi,» lisasid noored naerdes.

Pealtvaatajad ja kõik võistkonnad koos tulemusi ootamas.
Pealtvaatajad ja kõik võistkonnad koos tulemusi ootamas. Foto: Riinu Räim

Teise koha pälvis meeskond Code Monkeys koosseisus Anette Aguraiuja, Henry-Gerret Grüning, Gardo Kirsipuu, Andero Ilmar Kõre ja Martin Kütt. Lisaks pälvisid noored Proeksperdi eriauhinna parima kliendisuhtluse eest.

Kolmas koht läks samuti Tartu kutsehariduskeskusesse tiimile Proge Froged, kuhu kluulusid Roomet Sütt, Axel-Martin Tammekand, Taavi Univer, Joosep Elias Tõru ning Erman Chris. Võistkonnale kuulus ka interaktiivseima ärilahenduse eripreemia.

Võistlustööde esitlusi ning auhinnatseremooniat saab järele vaadata SIIT.

Meeskondade tööl hoidis silma peal ettevõtjatest, arendajatest ja IT-visionääridest koosnev žürii. Üritust korraldasid IT-akadeemia, haridus- ja noorteamet, Proekspert, AgaTark, BCS Koolitus ja Tallinna polütehnikum.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles