Isejuhtivat muuseumibussi kasutas paari kuuga pea 1000 sõitjat

Armas Riives
, reporter
Copy
Tänavu juulis esitleti Eesti ettevõtte Auve Tech ja Tartu ülikooli teadlaste loodud maailma esimest autonoomset vesinikusõidukit.
Tänavu juulis esitleti Eesti ettevõtte Auve Tech ja Tartu ülikooli teadlaste loodud maailma esimest autonoomset vesinikusõidukit. Foto: Sille Annuk

Eestis toodetud Auve Techi iseauto ehk isejuhtiv kaheksakohaline sõiduk leidis linnarahva seas aktiivset kasutust. Kokku kasutas 2. septembrist 7. novembrini Eesti Rahva Muuseumi ja Tartu linnamuuseumi vahel liikunud muuseumibussi teenust 909 sõitjat ning buss läbis kokku 2300 kilomeetrit.

Iseauto pakkus inimestele võimalust katsetada uuenduslikku, keskkonnasäästlikku ja vajaduspõhist ühistransporti. Kaks kuud kestnud projekti eesmärk oli saada kogemust, et võtta autonoomsed sõidukid kasutusele linnatranspordi loomuliku osana.

Projekti juhtpartneri Modern Mobility tegevjuht Pirko Konsa ütles, et pisut rohkem kui kaks kuud olid õpetlikud. «Alates sellest, kuidas autojuhid saavad liigeldes hakkama isejuhtiva bussiga tänaval ning lõpetades sellega, kui kaua peab bussi aku vastu jahedamate ilmadega. On selge, et tehnoloogia on veel uus ja õppimist on palju, mistõttu on väga oluline jätkata isejuhtivate busside katsetamist praktilises elus,» rääkis Konsa.

Abilinnapea Raimond Tamme sõnul andis projekt ülevaate, millised on võimalused isejuhtiva bussiga tegelikus linnaliikluses ühistransporditeenust pakkuda, sest väljakutset pakkusid ka näiteks parkivad autod ning tänavaäärne haljastus.

«Tulevikus saab isejuhtiv buss loomulikuks osaks linna ühistranspordisüsteemist, kuid sinna jõudmiseks on veel vaja ületada mitmesuguseid taristu, sõiduki ja seadusandlusega seotud väljakutseid,» ütles Tamm.

Tartu on üks kümnest Euroopa Liidu linnast, kus Euroopa Komisjoni rahastatud projekt Ride2Autonomy aset leidis. Ühistranspordi automatiseerimine, sealhulgas isejuhtivate busside tellimis- ja haldamistarkvara loomine ning kasutuselevõtt on kohalike omavalitsuste jaoks lähiaja suur väljakutse.

Üle-euroopalise projekti Ride2Autonomy eesmärk on koguda praktilisi kogemusi isejuhtivate busside ja nendel põhineva teenuse kasutuselevõtust linnade ühistranspordi korraldamisel. Saadud kogemusi jagatakse kõikide huvitatud omavalitsustega üle Euroopa Liidu, et süvendada koostööd autonoomsete busside ühistransporditeenuse arenduses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles