/nginx/o/2021/11/09/14191327t1hfdec.jpg)
Vastas Oleg Lužetski, Tartu teedeteenistuse juhataja:
Puiestee tänav on nii kitsas, et rattatee sinna ei mahu. Et rattatee teha, oleks pidanud tee kõrvalt haljastuse ära võtma. Valida tuli, kas rattatee või elujõulised ilusad puud – mõlemad sinna ei mahu.
Rattateede planeerimisel tuleb arvestada sellega, et rattateed läheks mööda teisi tänavaid, mitte Puiestee tänavalt.
Ehk oleks saanud kas või kõnniteel eraldada ratturitele väikese osa?
Ka jalakäijatel on Puiestee tänaval kitsas ja ratturitele jalgteele eraldi osa teha ei saanud, kinnistu piirid ja puud tulevad ette.
Puiestee tänava rekonstrueerimise peamisi eesmärke oli suurendada liiklusohutust. Ristmikele rajatud foorid ning ülekäigurajad võimaldavad kergliiklejatel ohutumalt tänavat ületada. Lisaks muudavad foorid autojuhtidele Lubja jaNurme tänavalt Puiestee tänavale pöörded ohutumaks.
Tänavale paigaldati sajuveekanalisatsioon, uuendati teekatend, remonditi kõnniteed ning rekonstrueeriti tänavavalgustus. Tööde käigus uuendati ka Puiestee-Põllu ristmiku foorisüsteem ning rajati uus ülekäigurada.