Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Mart Hiob: Tartu järgmise kümnendi linnaehituskavast

Maastikuarhidekt Mart Hiob. FOTO: Sille Annuk

Et tagada inimeste liikumine, on Tartus tehtud tulevikku vaatavaid samme. Siiski on sageli nendega hoopis soodustatud ummikute süvenemist ja liikumise takistamist. Valeotsused on väljendunud eelkõige sõiduteede ja ristmike tarbetus laiendamises, mis panebki autosõitu eelistama. Kokkuvõttes istume tipptunniummikutes veelgi kauem. Linnas saab autoga sõitmise asemel käia jala, sõita rattaga ja kasutada ühissõidukit. Neid kolme liikumisviisi tuleb jõuliselt arendada, mis ruuminappuses aga vähendab autodele jäetud ruumi.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Autoliikluse eelistamisest saab ilma suurt ebamugavust põhjustamata loobuda ainult juhul, kui on asemele pakkuda sama mugav ja kiire liikumisviis. Liikumisaldistele inimestele võiks selleks olla kergsõiduk, jalgratas või elektritõukeratas, teistele mugava ja kiire ühistransport.

Busside sõidukiiruse parandamiseks oleks võimalik veel ainult bussidele oma sõidurada eraldada ja fooriprogrammis anda bussidele eelisõigus. Tartu kitsastel tänavatel ei saa aga autoliiklust tugevalt häirimata bussidele sellist eelist anda.

Tagasi üles
Back