Reedest pühapäevani kestnud Tartu Näituste ehitus- ja sisustusmess keskendus mugava keskkonna loomisele. Muu hulgas sai messil näha uudset nutiklaasi ja nanotehnoloogilist soojustusmaterjali.
Galerii ⟩ Uudistooted Tartu sisustusmessil: nutiklaas ja soojustusvärv
Üks tänavusi põnevamaid messiuudiseid oli nutiklaas, mis pakub alternatiivi kardinatele ja ruloodele. Estonian Business Schoolist alguse saanud idufirma ja nüüd kasvufaasi jõudnud ettevõtte Nutiklaas asutaja Davor Tamm rääkis, et nutikile püüab kinni häirivad päikesekiired, aga jätab toa samas valgeks.
Sedapuhku saab klaaspinnale paigaldatud nutika aknakile läbipaistvust kontrollida kõigest ühe klikiga oma telefonist või puldi abil. Nutikile on osutunud populaarseks nii eramajades kui ka kontorites.
Lisaks pakkus publikule huvi uudne nanotehnoloogiline isolatsioonimaterjal ehk soojustusvärv. «Pinnale kantud millimeetrine kiht soojustusvärvi asendab 3,5 sentimeetrit tavapärast soojustusmaterjali,» rääkis messi projektijuhi Anders Urbel.
Ta lisas, et materjalil on palju kasutusvõimalusi, sest see sobib ka ehitiste kaitsmiseks keskkonnamõjude eest, korrosiooni ennetamiseks ning hüdroisolatsiooniks. Tootja ise nimetab toodet NASA tehnoloogiaks igapäevases kasutuses.
Koroonapandeemia sundis inimesed koduseinte vahel töötama ning see on pannud neid muutma ka oma kodu planeeringut, rääkis Urbel. Messil oli esindatud mööbel, sisustuselemendid, mürasummutusmaterjalid ja muudki mugava kodu sisustamiseks.
«Esialgu paistis, et kodukontoris ollakse lühiajaliselt, kuid nüüdseks on paljudes ettevõtetes ja organisatsioonides töökorraldus muutunud paindlikumaks ja kodukontorist on saanud uus normaalsus. Sestap suunatakse ka rohkem tähelepanu kodu sisustamisele,» rääkis korraldaja.
Tänavu oli messil laialt esindatud ka saunatemaatika. Esitleti nii saunamaju, basseine kui ka sauna mikrokliima parandamise lahendusi. Uudisena olid messil klaasist saunad ja publikule tutvustati nii läbipaistva klaasiga varianti kui ka peegelklaasist sauna. Lisaks sai uudistada klaasist koerakuuti.
Ühtekokku võttis messist osa üle 60 ettevõtte. Messi eesmärk oli anda häid ideid unistuste kodu loomiseks ning tuua laiema publiku ette uusi lahendusi.