Uued särtsurongid hakkavad aega kõvasti kokku hoidma

Jens Raavik
, ajakirjanik
Copy
Vorbusele üle Emajõe uue silla rajamine oli üks eeldus selleks, et Tallinna-Tartu liinil saaksid rongid hakata liikuma senisest kiiremini. Pildil on hetk, kus silda katsetati raske diiselveduriga, tavaliselt veavad need kaubavaguneid.
Vorbusele üle Emajõe uue silla rajamine oli üks eeldus selleks, et Tallinna-Tartu liinil saaksid rongid hakata liikuma senisest kiiremini. Pildil on hetk, kus silda katsetati raske diiselveduriga, tavaliselt veavad need kaubavaguneid. Foto: Kristjan Teedema

Kultuuripealinna aasta 2024 toob paljudele tartlastele ühe paljuräägitud eesmärgi käeulatusse. Jutt on soovist sõita pooleteise tunniga raudteed mööda pealinna.

Nimelt paneb Elron kolme aasta pärast Tallinna-Tartu liinile lisaks praegustele veeremitele kuus uut elektrirongi, mis on võimelised väljaspool linna tuhisema kiirusega 160 kilomeetrit tunnis. Seega kahe linna vahel liikumiseks kuluv aega väheneb tuntavalt.

Mis puudutab unistust Tartu ja Riia vahelisest igapäevasest rongiliiklusest, siis nentisid sisevedusid korraldava Elroni ja rööpaid haldava Eesti Raudtee esindajad, et tehniliselt oleks ka see kolme aasta pärast võimalik, ent eeldaks omakorda veelgi rongipargi suurendamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles