K, 25.05.2022

Kas laoteenused ja selle tähtsus nüüdisaegsele ettevõttele on piisavalt hinnatud?

Baltic Logistic Solutions
Kas laoteenused ja selle tähtsus nüüdisaegsele ettevõttele on piisavalt hinnatud?
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Foto: Baltic Logistic Solutions

Maailm, kus me praegu elame, muutub iga päevaga. Uusi tehnoloogiaid kasutatakse üha enam isiklikus elus ja äris, ilmuvad uued tooted ja muutuvad tarbimisharjumused. Ka rahvaarv kasvab ja see toob kaasa suurema nõudluse paljude toodete järele. Nõudluse kasvades muutub laotöö üheks olulisemaks protsessiks, mis aitab ettevõttel tooteid hõlpsamini levitada, tellimusi sujuvamalt töödelda ja kaupade ohutust tagada. Vaatame, milline näeb välja kaupade tõhus ladustamine.

Tõhusa laoteenuse ja laohalduse tingimused

Tarneahelas on laoteenused tähtsal kohal, sest võimaldavad tooteid klientidele õigel ajal kohale toimetada. Tavaliselt kasutatakse ladusid kaupade ja tooraine ladustamiseks, kuid mõnda neist saab kasutada ka kaupade turustamisel, näiteks kaupade transportimisel ühest riigist teise. Sõltuvalt kauba liigist aitavad teatud elemendid kaupa paremini ladustada. Näiteks laos olev spetsiaalselt kohandatud riiulisüsteem võimaldab olemasolevat ruumi tõhusalt kasutada ja samal ajal ringi liikuda. Teine oluline element on laosiseste kliimaseadmete kontrollimise süsteem. See tagab, et tooted ei kaotaks oma kaubanduslikku välimust ja kvaliteet ei väheneks. Seda süsteemi tuleb kasutada kindlate toodete (toit, ravimid, kosmeetikavahendid, laboritooted jne) ladustamiseks, mida võib kahjustada vale temperatuur. Ladustamisel kasutatav inventuuritarkvara aitab vastutaval isikul teada ladustatud kaupade arvu ja nende täpset asukohta. Laomasinad, laadurid ja konveierilindid aitavad tooteid tõhusalt ja kiiresti ühest punktist teise liigutada. Oluline on ka ööpäevaringne valvesüsteem, mis kaitseb ruumis olevat kaupa. Kõikide nende protsesside eest saab hoolt kanda nii müügiettevõte ise kui ka laoteenust pakkuvad logistikaettevõtted. Tõsi, miskipärast valivad ettevõtted suurema tõenäosusega logistikaettevõtete laod. Uurime üksikasjalikumalt, mis sellist otsust mõjutab.

Kaupadekeskne ladustamine

Laoteenuseid pakkuv logistikaettevõte tegutseb tavaliselt mitte ainult mitmes linnas, vaid ka paljudes riikides. See loob suurepärase keskkonna rahvusvaheliste ettevõtete tõrgeteta toimimiseks ja tekitab võimaluse ka kohalike ettevõtete jaoks – kolida uutele välisturgudele.

Strateegilistes asukohtades paiknevad laod pakuvad ettevõtetele eeliseid. Näiteks aitab kesklinnas asuv ladu ettevõttel tooteid klientidele hõlpsamini levitada. Samal ajal võimaldavad teistesse riikidesse rajatud laod kaupa kiiremini ja odavamalt kohale toimetada. Seega peaks laofirma valikul üks prioriteete olema asukoht.

Parem tellimuste töötlemine

Õigel ajal tarnitud tooted – võtmetegur, mis mõjutab ettevõtet otseselt. Ladude kasutamine võimaldab koguda kaupade varusid ja neid pidevalt täiendada. See tähendab, et laos jälgitakse kogu aeg laovarude seisu. Lisaks saab tooteid tarnida samal päeval, kui klient tellimuse esitab. See väldib aja raiskamist, mis võib tekkida kauba kättesaamisel otse tootmiskohast. See on hädavajalik, kui kaup on toodetud muus riigis kui see, kus seda müüakse. Seega saab logistikaettevõtete pakutavate laoteenuste kasutamine ära hoida klientide kaotuse liigse tarneaja tõttu.

Kaupade sujuv liikumine

Sageli toodetakse kaupu tootmistes üleliigsetes kogustes. See tagab, et toote tellimisel ei pea klient toote valmistamiseks ja saatmiseks valmis ootama. Seega on vaja kaupa hoida spetsiaalses hoiuruumis. Logistikaettevõtted tagavad, et kõik laos olevad varud on kontrollitud ja andmed kauba vähenemise kohta saadetakse müügiettevõtete juhtidele või teistele vastutavatele isikutele. See tagab mitte ainult kaupade ohutuse, vaid ka tellimuste sujuva liikumise.

Parem tootmise kvaliteet

Kauba lattu saabumisel ei ole see mitte ainult rühmitatud ja riiulitele paigutatud, vaid ka kontrollitud. Lisaks kauba kogusele kontrollitakse ka selle kvaliteeti, näiteks kas tarnitud kauba pakend on terve. Lisaks jälgitakse toodete säilivusaega iga päev pärast kauba laos laiali jaotamist. Kui toode on aegunud, eemaldatakse toode. Nii aitavad logistikaspetsialistid õigel ajal valida ja isoleerida vajalikke kvaliteedinõudeid mittevastavaid tooteid, et need ei jõuaks klientideni.

Riskijuhtimine

Järsu nõudluse ja pakkumise kõikumisega turul seisab iga ettevõte sageli silmitsi. Loomulikult tahavad kõik vältida nõudluse langust, kuid selle suurenemine tekitab ka ladustamisele ja kaubavedudele keerulisi väljakutseid. Kui toodete pakkumine on nõudlusest palju suurem, võib kauba nõuetekohane ladustamine aidata olukorda stabiliseerida. A-kategooria temperatuuriga tooteid on võimalik pikka aega värskena hoida – see on kiiresti riknevate toodete jaoks eriti soodne keskkond. Lisaks võimaldavad suured laod igal hetkel suurendada ladustatavate kaupade arvu või seda vähendada, vältides sellega tarbetuid kulusid.

Laoteenuse kasvav tähtsus ettevõtluses

Kohaliku ja rahvusvahelise kaubanduse kasvades muutuvad olulisemaks ka laoteenused. Kauba nõuetekohane ladustamine on alati olnud sujuva logistika üks aluspõhimõtteid. Tegelikult võib ladustamine mõjutada tarneahela tõhusust ja samal ajal ka äriedu, mistõttu on ülioluline, et ettevõte saaks tagada toodete nõuetekohased ladustamistingimused ja tal oleks piisavalt ruumi kaupade ladustamiseks. Ainult tõhus lao- ja varude haldamise strateegia võib parandada klienditeeninduse taset ja viia ettevõtte järgmisele tasemele.

Tagasi üles