N, 2.02.2023

GALERII ⟩ Uue raudteesilla valmimise eel käib tihe võidujooks ajaga

Uue raudteesilla valmimise eel käib tihe võidujooks ajaga
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments

Neljapäeval mõni minut pärast kella kümmet ületab Kärknast Tartusse suunduv reisirong esimest korda Emajõe uue raudteesilla ning vana Jänese sild tõotab jääda hoopis jalakäijate päralt. Enne seda on seal aga 72 tundi rongiliiklus suletud ning teha on palju: uus raudteelõik vajab vanaga liitmist, rööpad nihutamist ja sild katsetamist.

Uus, ligi 350 tonni raskune ja sada meetrit pikk diagonaalis üle Emajõe sirutuv raudteesild on valmis, kuid töid tuleb teha veel 2,2-kilomeetrisel raudteetrassil. Seda seetõttu, et tänu uuele sillale ei pea rongid jõge ületama nii suure kurviga, vaid mõlemale poole on maha pandud ka uus ja laugem raudtee.

Selle tulemusena jõuab rong Tartust Tallinna üle kümne minuti võrra rutem. Näiteks saab reisirong uuel sillal sõita esialgu kuni 135-kilomeetrise tunnikiirusega ning kurvi läbida kuni 160-kilomeetrise tunnikiirusega. Praegu on tolles kurvis kiiruspiiranguks aga 120. Seejuures uue trassi pikkus vanast väga lühem ei olegi, ainult paarsada meetrit.

Vedur tuleb katsetama

Rongiliikluse taastamiseks vajalikud tööd peavad neljapäeval kella kümneks valmis olema. Selleks käib objektil töö ka öösel. Kokku on töösse kaasatud kolme vahetuse peale umbkaudu 70 töölist, märkis Eesti Raudtee rajatiste ehitusosakonna juhataja Kertu Arumetsa.

Arumetsa sõnul ehitustööd väga keerulised polegi, kuid oluline on just see, et kõik tuleb ära teha korraga. Teisiti aga ei saa, sest muidu peaks rongiliikluse veelgi kauemaks pausile panema. Tänaseks oli vaja Tartu raudteeühendus valmis saada, et üle 200-tonnine vedur saaks silda katsetama tulla. «Nii-öelda Ameerika vedur,» kirjeldas seda Arumetsa (pildil). Võrdluseks: kolme vaguniga reisirong kaalub ligi 130 tonni.

Raske veduriga katsetatakse eelkõige silla painet ning selleks seisab masin mõne minuti seal ka ühe koha peal.

Samuti sõidab vedur sillal edasi-tagasi ning samal ajal tehakse mitmesuguseid tarvilikke mõõtmisi.

«99,99 protsenti vastab kõik nõuetele, aga tuleb kindel olla. Tavaliselt on see paine vaid millimeetri kandis,» täpsustas Arumetsa.

Tööd veel jagub

Eile kella 14 paiku toimetasid objektil nii raudteekraana kui ka mitmed teised raudteemasinad ning käis killustikust vanade rööbaste kergitamine ja eemaldamine. Sealsamas kõrval asetses juba uus raudteesõrestik, mis võrreldes vanaga on sisekurvi poole veidi kaldu. Arumetsa sõnul lubab seegi rongil veidi kiiremini sõita.

Peale neljapäeval taastatavat rongiliiklust pole kõnealuses paigas tööd siiski lõppenud. Näiteks vajab toppimist ehk killustikuga täitmist uus raudteelõik ja ühendamist mõned kaablid. Arumetsa väitel need aga rongiliiklust ei mõjuta. «Seda tehaksegi tavaliselt öösel,» nentis ta.

Kui needki tööd tehtud, jäävad objektil üle veel vaid koristustööd.

Märksõnad
Tagasi üles