Luunja jõesadamas on valmis saanud kaheastmeline betoonkai, mille ääres saavad edaspidi silduda ka suuremad laevad, sealhulgas näiteks 1958. aastal valminud Pegasus.
Luunja jõesadama kahetasandiline betoonkai on nüüd valmis
«Luunja sadam on nagu Tallinna linn, mis kunagi päriselt valmis ei saa,» sõnas sihtasutuse Luunja Varahaldus juhatuse liige Harri Lepp vastvalminud rajatisest rääkides. Ehkki betoonkai valmimisega tõmmati joon alla suurematele töödele, on vallal siiski plaanis Luunja sadamat siit-sealt veel kõpitseda. Näiteks kavatsetakse osale territooriumist maha panna kõvakate. Samuti planeeritakse uut puhkeala.
Lepa sõnul võimaldab betoonkai sadamas hõlpsasti silduda ka suuremat sorti alustel. Seni ei olnud see kuigi lihtne. Eelkõige on selle arendusega silmas peetud selliseid tuntud Emajõe aluseid nagu Pegasus ja Jõmmu.
Kai on kahetasandiline, et võimaldada veesõidukite vastuvõtmist sõltumata sellest, milline on parasjagu veetase. Varem oli samal kohal ujuvsild.
Nagu nüüdisaegsetele sadamatele kohane, on sildujatel võimalik Luunjas kasutada puhast vett ja elektrit ning ära anda pilsi- ja reovett.
Sadamakai avatakse pidulikult neljapäeval kell 19. Tseremoonial tänatakse toetajaid, rahastajaid ja ehitajaid, astuvad üles kohalikud kultuurikollektiivid ning oma etteaste on ka Luunja vabatahtlikel päästjatel.
Ehitus läks maksma 204 753 eurot, millest 162 968 eurot kaeti Eesti-Vene piiriülese koostöö programmi toetusega. Ülejäänud kulud kandis Luunja vald.