Jaanuaris jäi Tartu–Helsingi liinil lendajate arv eelmise kuuga üsna samale tasemele, Tartust Tallinna lendajate arv kahanes. Kasvu asemel paigal püsiv või liiniti isegi vähenev reisijate arv teeb lennujaama murelikuks.
Reisijate vähesus teeb Tartu lennujaamale muret
«Tubli kolme, koolipoisi hinde võiks panna jaanuari tulemustele,» ütles ASi Tallinna Lennujaam regionaalsete lennujaamade direktor ja Tartu lennujaama juhataja kohusetäitja Andres Taimla. «Kasvu pole – selle pärast ei saa nelja või viit hindeks panna,» lisas ta.
Väike mure
Tartu ja Tallinna vahet lendajaid oli jaanuaris 448 – seda on ligi saja võrra vähem kui detsembris, kui sel liinil lendas 537 reisijat. Tartu–Helsingi lennuliinil oli reisijaid jaanuaris 1173 ehk peaaegu sama palju kui detsembris, mil sel liinil lendajaid oli 1178.
Taimla hinnangul pole Tartu lennujaama reisijate arv selline, mis lennuoperaatoreid ahvatleks. Pigem annab see põhjust muretsemiseks.
«Kui lennuoperaatorid tulevad, siis nad loodavad, et inimesed hakkavad reisima. Kui inimesed ei hakka lendama, siis lennufirma läheb ära,» ütles Taimla, viidates Flybe’i eelmisel nädalal avalikustatud otsusele sulgeda Helsingi–Tartu lennuliiniga samal ajal avatud lennuühendused Tallinnast Oulusse, Tamperesse, Vaasasse ja Turusse. «Ei taha olla pessimist, aga ka Tartu puhul on oht olemas,» lisas Taimla. «Kuigi liigseks pessimismiks pole ka põhjust, sest kui Flybe olnuks rahulolematu, oleksid nad liini juba praegu sulgenud.»
Kindel ring
Andres Taimla tähelepanekul on Tartus välja kujunenud üsna kindel lennureisijate ring. Stabiilne on ka välismaalaste hulk. «Kõige enam teeb muret aga üldine tartlaste ja lõunaeestlaste vähene tahtmine lennata,» ütles ta.
Lihtsaid lahendusi Taimla sõnul lennureisijate arvu kasvatamiseks pole. «Ilmselt pole paljud endale veel teadvustanud Tartust lendamise võimalusi. Plaanime lähiajal linna ja turismiarendajatega maha istuda ning arutada, kuidas reisijaid juurde võita,» ütles ta.