Eestis arendatud maailma esimene autonoomne vesinikusõiduk sai liikluses osalemiseks loa.
Tartus katsetatud autonoomne vesinikusõiduk jõuab linnaliiklusesse
Eesti ettevõtte Auve Tech ja Tartu ülikooli teadlaste koostöös loodud maailma esimene autonoomne vesinikusõiduk läbis juuni alguses edukalt oma esimesed katsekilomeetrid ja sai transpordiametilt loa sõita avalikus liikluses.
Buss mahutab kuni kuus reisijat ja on mõeldud eeskätt viimase miili transpordiühenduste parandamiseks. Buss liigub Tartu ülikoolis välja arendatud madalatemperatuurilise vesinikuelemendi jõul ja on sarnaselt teiste Auve Techi loodud sõidukitega võimeline ilma inimese sekkumiseta sõitma nii avalikus liikluses kui ka poolsuletud aladel. Busside liikumist on võimalik jälgida ja vajaduse korral korrigeerida kaugjuhtimise abil.
Auve Techi tegevjuhi Johannes Mossovi sõnul on juhita vesinikusõiduk keskkonnasäästlik alternatiiv isiklikule autole. «Vesinikuelemendi kasutatav vesinik annab võimaluse toota bussi liikumapanemiseks vajalik elektrienergia kohapeal ning jääkproduktid on vaid veeaur ja soojus. Samuti teeb sõiduk tänu kiirele laadimisele elektriautoga võrreldes rohkem töötunde ööpäevas, mis suurendab tõhusust ja võimaldab muuta autonoomse transpordi kiiremini meie igapäevaelu osaks.»
Eestis loodud ja eelmisel nädalal transpordiameti ülevaatuse läbinud vesinikubussi avalik esmaesitlus on 5. juulil Tartus.