Tartu hakkab uurima erinevate liiklejagruppide liikumisi

Eili Arula
, ajakirjanik
Copy
Jalgratturid Tartu linnas
Jalgratturid Tartu linnas Foto: Erge Jõgela

Tartu linn hakkab koostöös Tartu ülikooliga looma Tartu linnale liikuvuse modaaljaotuse arvutamise metoodikat ja visualiseerimise lahendust. Töö valmib projekti SUMBA+ raames.

Linnavalitsuse projektijuhi Jaanus Tamme sõnul on tegemist uuendusliku ja automaatselt toimiva igapäevaselt linnas tehtavate liikumiste modaaljaotuse arvutamise mudeliga, mis tugineb linna poolt kogutavatele andmetele.

«Modaaljaotuse arvutamine on transpordiuuringutes üks keerulisemaid ülesandeid. Ehkki kaasaegne sensortehnoloogia võimaldab üsna edukalt loendada sõidukeid ja määrata nende klasse on suureks väljakutseks see, kui tahame lisaks sõidukitele määrata ka jalakäijate, jalgratturite ja ühistranspordi kasutajate osakaalu igapäevases linnaliikluses,» täpsustas Tamm. Tulemuste kvaliteet sõltub suuresti kogutud andmete detailsusest, andmete kvaliteedist ja kättesaadavast statistikast.

Projekti SUMBA raames koostati Tartu linnapiirkonna (Tartu linn ja selle lähiümbrus) pendelrände liikuvuskava (Commuting Master Plan). Kava keskmes on igapäevase pendelrände keskkonnamõjude juhtimine, mis toetab Tartu linna üldist eesmärki vähendada 2030. aastaks linna CO2 heidet 40 protsendi võrra (võrrelduna 2010. aastaga) ning vähendada seejuures eratranspordi CO2 heidet 15 protsendi võrra. Liikuvuskava tulemuslikkuse hindamiseks kasutatakse peamise näitajana linnas tehtavate igapäevaste liikumiste modaaljaotust.

Järgneva projekti, SUMBA+ raames luuaksegi Tartu linnale liikuvuse modaaljaotuse arvutamise metoodika ja visualiseerimise lahendus.

Töö valmimistähtaeg on 30.11.2021. ja seda rahastatakse osaliselt Euroopa Regionaalarengufondi Läänemere programmist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles