Sellest kevadest kasutavad Tartu rattaringluse elektrirattad südalinnas ja Emajõe ääres liikudes varasemast vähem võimsust, et muuta liiklemine ratturitele ja jalakäijatele ohutumaks. Suurematel tõusudel on elektrirataste võimsus aga varasemast suurem.
Rattaringluse elektrirataste võimsus on varasemast väiksem
«Rattaringluse süsteem on GPSi põhine, mistõttu saab rataste võimsust piirkonna järgi muuta. See on oluline, sest nii on elektrirattad tihedama liiklusega piirkondades vähem erksad, kuid näiteks suurematel tõusudel pakuvad sõitjatele rohkem tuge,» selgitas linnatranspordi juhataja Roman Meeksa.
Elektrirataste mootor toetab rattaga sõitjaid kiirusega kuni 25 km/h. Rataste võimsus on väiksem Emajõe mõlemal kaldal lodjakoja ja Anne kanali vahel ning südalinnas kaubamaja ja ülikooli botaanikaaia vahel. Rohkem võimsust on ratastel Jakobi, Lossi, Narva, Staadioni, Vanemuise ja Riia tõusul. Piirkondi ja alade suurust muudetakse vastavalt vajadusele.
Rattaringluse ratastega sõitmisel tuleb pidada kinni liikluseeskirjast ja kanda võimaluse korral kiivrit. Nii nagu tavarattaga, tuleb ka rattaringluse rattaga sõita kas jalgrattateel, kergliiklusteena märgistatud teel või sõiduteel. Kõikidel kasutajatel palutakse läbi lugeda kasutustingimused, mille leiab lehelt www.ratas.tartu.ee/user-agreement.
Infot rattaringluse kohta saab kodulehelt www.ratas.tartu.ee ja infotelefonilt 1789.