Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Kuhu kuulub Eesti koolis teistsugune laps (1)

Copy
Magnus Kai Gorny mälestus kooliajast on, et neile, kes olid mingil moel teistsugused, koolis kohta ei olnud. Kõigilt oodati ühesugust olemist.
Magnus Kai Gorny mälestus kooliajast on, et neile, kes olid mingil moel teistsugused, koolis kohta ei olnud. Kõigilt oodati ühesugust olemist. Foto: Eugene Gorny

Magnus Kai Gorny on Eestist pärit vene taustaga noor, kes lõpetas siin gümnaasiumi, kaitses bakalaureusetöö bioloogias Inglismaal ning elab ja töötab ka praegu Ühendkuningriigis.

Ta on huvitatud kunstist, ökoloogiast, sotsiaalsest õiglusest ning vaimsest tervisest. Magnuse eripärad – autismi­spektri häire, aktiivsus- ja tähelepanuhäire – on teda läbi elu saatnud. «Kui päris aus olla, siis mu Eesti koolikogemus oli traumaatiline,» ütles Magnus. «Mind oleks äärepealt saadetud raskestikasvatatavate laste erikooli, kuna ma olin «veider» ­– ei kõnelnud palju, olin sotsiaalselt kohmakas, puudusin tundidest, nägin androgüünne välja.»

Ka hiljem taheti Magnust puudumise ja halbade hinnete pärast mitu korda koolist välja visata. Kui ta juba Inglismaal õppides sellest oma soome sõbrale rääkis, oli too mõnda aega murelik, kas Magnus pole mitte kriminaal. Nimelt peab tolle sõbra sõnul Soomes tegema midagi tõesti väga halba, et koolist välja visataks.

Tagasi üles