Otepää tee remont rallit ei pidurda

Jens Raavik
, ajakirjanik
Copy
Tartu-Otepää-Sangaste teel käib suur remont, mille käigus valmib sügiseks oma tee ka kondimootori jõul liiklejatele.
Tartu-Otepää-Sangaste teel käib suur remont, mille käigus valmib sügiseks oma tee ka kondimootori jõul liiklejatele. Foto: Margus Ansu

Sel suvel on Tartumaal teetööd käsil mitmel lõigul, kahe suuremaga on juba algust tehtud. Rõõmusõnumeid on transpordiametil nii jalameestele kui ka ratturitele ning ka rallisõbrad ei pea muretsema.

Esimesena algas ümberehitus Tartu-Otepää-Sangaste 1,9.–13. kilomeetril ehk Pühi-Makita lõigul. Töö käigus uuendatakse sõiduteele 1972.–1974. aastatel ehitatud ja nüüdseks amortiseerunud mustkate.

Kõik on tehtav

Tööd algasid sel objektil märtsis ja lõpevad oktoobris. «Lisaks uuele kahekihilisele asfaltkattele parandatakse ebapiisava kandevõimega lõikude muldkeha, uuendatakse teetruubid ning kaevatakse külgkraavid, rajatakse dreenkiht ja kompleksstabiliseeritud killustikalus,» kirjeldas kavandatud töid transpordiameti Lõuna-Eesti teehoiu osakonna juhataja Janar Taal.

Samuti lähevad uuendamisele ristmikud, bussipeatused, mahasõidud ja liikluskorraldusvahendid. Taalil oli rõõmusõnum ka jalgratturitele, kes seni on pidanud seda küllalt kitsast maanteed autojuhtidega jagama. «Luke mõisa ristmikust Hortuse tee ristmikuni, 7,5. ja 8,8. kilomeetri vahele tuleb sügiseks ligi 1,3-kilomeetrine asfaltkattega jalg- ja rattatee,» teatas ta.

See on pigem positiivne, et suuri maanteid korrastatakse, kommenteeris WRC Rally Estonia peakorraldaja Tarmo Hõbe.

Praegu on tööde alal kiiruspiirangud, liiklust reguleerivad foorid. Põhitee truupide vahetuseks võib olla vaja tee lühikeseks ajaks sulgeda. Töid teeb OÜ Teearu Grupp, nendeks kulub 4,8 miljonit eurot.

Tartu ja Otepää teedel tulevad suvel ka WRC Rally Estonia kiiruskatsed. Teetöödes praegu probleemi veel ei nähta ja seetõttu pole ka arutatud võimalike muudatuste üle. «See on pigem positiivne, et suuri maanteid korrastatakse, ühe ürituse pärast töid peatada ei saa ja see poleks ka mõistlik,» kommenteeris WRC Rally Estonia peakorraldaja Tarmo Hõbe.

Ta lisas, et ülejäänud elu ei saa seisma jääda, kui kavandatakse rallit. «Ilmselt tuleb natuke ebamugavust tunda, aga järgmiseks aastaks on meil sellisel juhul tervem ja ilusam tee,» ütles ta. «Tänavu on meil kasutada suurem territoorium ja saame vajaduse korral kiiruskatsed ümber tõsta. Kuid kindlasti on ka teetööde piirkonnas võimalik mingil viisil liikuda, kõik on tehtav.» Lõpetuseks märkis ta, et mullu Tartus korraldatud kiiruskatsete ajal oli üles kaevatud osa Ülikooli tänavast, kuid ükski sõit ei jäänud sõitmata.

Töö lõpeb oktoobris

Teise suure uuendusena käib ümberehitus Tartust Põlvasse viiva tee Vana-Kuuste–Reola lõigul, kilomeetritel 30,5–37. Töö algas seal poolteist nädalat tagasi, kava järgi on kõik tehtud oktoobris.

Sel lõigul uuendatakse teekate ja parandatakse ebapiisava kandevõimega lõikude muldkeha, selgitas Taal. Lisaks tehakse uued teetruubid, kaevatakse külgkraavid ning rajatakse dreenkiht.

Uus kahekihiline asfalt saab killustikaluse ja nagu Tartu-Otepää-Sangaste teelõigul, uuendatakse ka Põlva-Reola maanteel ristmikke, bussipeatusi, mahasõite ja liikluskorraldusvahendeid. Oktoobrini on seal kiiruspiirangud, liiklust reguleerivad foorid. Lõigu ümberehituseks läheb 3,7 miljonit eurot. Töid teeb OÜ​ YIT Teed.

Tagasi üles