Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

GALERII Tartumaal hukkus kahe auto kokkupõrkes mees (13)

Teisipäeval kella 13 paiku juhtus raske liiklusõnnetus Kambja vallas Põlva-Reola tee 36. kilomeetril, kus põrkasid kokku sõiduauto Audi ja kaitseväe veoauto. Audit juhtinud mees sai paraku sedavõrd raskelt viga, et suri sündmuskohal.

Tartu avariipolitseinik Aare Sulg kirjeldas, et esialgsetel andmetel hakkas Tartu suunas liikunud Audi A3 juhtinud 33-aastane mees tegema möödasõitu tema ees peatunud ja vasakpöörde võimalust oodanud sõidukist. «Paraku märkas juht liiga hilja, et vastassuunast tuleb vastu kaitseväe sõidukite kolonn. Ta kaotas möödasõidul oma auto üle kontrolli ning põrkas kokku kolonni esimese veokiga,» täpsustas politseinik.

Audi juht sai löögist surmavaid vigastusi. Lisaks temale olid sõiduautos 29-aastane mees ja 21-aastane naine, kes said viga ja viidi haiglasse.

Sõdurid andsid abi

Avariis osalenud kaitseväe 1. jalaväebrigaadi tagalapataljoni veoautot juhtis 20-aastane ajateenija, samas masinas oli veel üks sõdur. Kumbki kaitseväelane õnnetuses viga ei saanud. Enne päästjate ja kiirabi saabumist andsid sündmuskohal Audis olnud inimestele esmaabi kaitseväelased. Samuti võtsid sõdurid kiiresti maha Audi aku klemmid, et vältid tulekahju tekkimist.

Õnnetuse hetkel oli kuuest kaitseväe autost koosnev kolonn täitmas väljaõppetegevusi – toimus orienteerumise ja tankimise õpe. Kolonn liikus marsruudil Tapa-Tartu-Taevaskoja.

Praegu teadaolevalt järgis kolonn liikluseeskirju ning kaitseväe kehtestatud reegleid. Maismaasõidukite kasutamise eeskirja järgi on kaitseväe kolonni suurim lubatud kiirus asulavälisel teel 70 kilomeetrit tunnis.

Kokku viibis kolonnis sõitnud masinates 15 ajateenijat. Nad kõik istusid sõidukite kabiinides.

Audil suverehvid

«Möödasõit on liikluses üks ohtlikumaid manöövreid, mistõttu tuleb see alati põhjalikult läbi mõelda. Kui nähtavus on kasin, tuleb sellest loobuda. Samuti on oht, et juht võib vastu sõitvate autode liikumiskiirust ja möödasõidule kuluvat aega valesti hinnata. Antud juhul võis oma roll raskes avariis olla ka tõigal, et Audil olid all suverehvid, mis praegustes talvistes oludes äkilisematele manöövritele lihtsalt ei reageeri,» kirjeldas Sulg.

Avariipolitseinik lisas, et kuigi seadus lubab praegusel kuupäeval juba suverehvide kasutamist, ei ole aastaajad alati vennad. «Praegusel ajal, mil ilm on niivõrd muutlik, tuleks rehvivalikul alati kõigepealt aknast välja vaadata ning hinnata tegelikku olukorda. See aitab ka ilma muutudes kriitiliseks osutuvatel hetkedel teel püsida.»

Juhtunu teised üksikasjad peavadd selguma edasises uurimises ning see puudutab ka hukkunud autojuhi kainust.

Tagasi üles