Hannes Luts: Tartu vaksal vajab nutikust, mitte betooni

Hannes Luts FOTO: Eero Vabamägi

Vajame avalikku arutelu selle üle, kuidas lahendada Tartu raudteejaama teisele perroonile ligipääsu probleem võimalikult säästlikult. Seejuures ei pea säästma ainult raha, vaid säästa tuleb ka jaama kui arhitektuurset tervikut.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Teadupärast on Tartu raudteejaama teisele perroonile treppide tõttu paljudel raske ligi pääseda. Seetõttu plaanib riigifirma ja taristuomanik Eesti Raudtee ümberehitust, millega rajatakse esialgu kavas olnud lifti asemel pikk kaldtee tunnelist perroonile. Kuigi oli juttu ka eraldi uuest tunnelist – vana on ilmselt kasvava reisijate hulga kontekstis väga kitsas –, näeb viimasena pakutud lahendus ette vaid olemasoleva tunneli kasutamist.

Ilmselt raha kokkuhoiu eesmärgil tuuakse paraku ohvriks jaama terviklik väljanägemine. Nimelt on plaanis kogu olemasolev muinsuskaitselise väärtusega varjualune ja selle platvormiosa tulevikus rongisõitjatele lihtsalt kinni panna. Lahendus sünnib, rajades vana perrooni otsa uue perrooni, mis asuks jaamahoonest Tallinna pool.

Tagasi üles
Back