Viie kuuga on Raadi vanal lennuväljal rehvikuhilad tublisti kahanenud ning reedese seisuga on Ragn-Sells hakkinud kokku 12 400 tonni vanarehve, millest on Raadilt ära veetud ja taaskasutusse suunatud 11 250 tonni rehve. Töö läheb riigile maksma ligi 1,5 miljonit eurot.
Raadi rehvimägede kõrvaldamine maksab poolteist miljonit eurot (1)
Keskkonnainvesteeringute keskuse (KIK) Raadi projektijuht Tõnn Tuvikene ütles, et Ragn-Sellsiga on kokku lepitud 13 815 tonni vanarehvide käitlemine selle aasta lõpuks. «Detsembri alguses läbi viidud lisamõõtmise tulemusel võib Raadil olla siiski mõnevõrra rohkem rehve, kui aasta algul teadsime,» rääkis Tuvikene. «Kuhjadest välja tulnud massiivsed eritüübilised rehvid on Ragn-Sells esialgu kõrvale tõstnud, kuna nende purustamine on keerulisem ja aeganõudvam. Kinnitame, et ka need rehvid saavad käideldud ning igal juhul saab rehvidest kogu plats puhtaks,» lisas ta.
Ragn-Sells on Sillamäe sadamast Soome saatnud 5300 tonni rehvihaket, et kasutada seda alternatiivkütusena. Lisaks on 5950 tonni rehvipuru paigaldatud Torma uue prügila drenaažikihti. Nüüd alustas Ragn-Sells taas rehvihakke väljavedu Sillamäe sadama vahelattu, et transportida viimane kogus Soome. Lisaks on juba 200 tonni rehvitraati ringlusse võetud.
Tööde käigus on Raadil vanarehvide alt välja tulnud palju jäätmeid, mille likvideerimine ei kuulu Ragn-Sellsi ja KIK-i vahel sõlmitud lepingusse. Nende jäätmete käitlemise eest hoolitsevad hoonestaja ja maaomanik pärast vanarehvide eemaldamist.
Aastatega Raadile kogunenud rehvide likvideerimist korraldavad keskkonnaministeerium ja KIK ning rehvide käitlemiseks on hankeleping sõlmitud aktsiaseltsiga Ragn-Sells. Riigile läheb see töö maksma 1,48 miljonit eurot. Vanale sõjaväelennuväljale rajab Estiko Energia päikesepargi.