L, 10.12.2022

Kalevi tänava kõnnitee jääb neljaks aastaks muhklikuks

Janno Zõbin
, ajakirjanik
Kalevi tänava kõnnitee jääb neljaks aastaks muhklikuks
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Kevadsuvel asfalditakse küll Kalevi tänava Vaba ja Saekoja vahelise lõigu sõidutee, kuid mujal sel uulitsal remonti ei tehta. Aga hädasti vajavad remonti ka kõnniteed, näiteks Kalevi ja Kuu tänava ristmikul avaneb selline pilt.
Kevadsuvel asfalditakse küll Kalevi tänava Vaba ja Saekoja vahelise lõigu sõidutee, kuid mujal sel uulitsal remonti ei tehta. Aga hädasti vajavad remonti ka kõnniteed, näiteks Kalevi ja Kuu tänava ristmikul avaneb selline pilt. Foto: Margus Ansu

Otse läbi Karlova kulgev Kalevi tänav võiks pakkuda head liiklemisvõimalust kesklinnast Ropka linnaosa poole nii jalakäijatele, ratturitele kui ka autodele.

Ent kõnniteed on sel konarlikud ja kitsad ning ka ratturitele pole kohta.

Nüüd on linn otsustanud seal küll teetöid alustada, kuid keskendutakse sõiduteele ja remonditakse vaid Vaba ja Saekoja tänava vaheline lõik.

Seda, et Kalevi tänav, mis enne 1936. aastat kandis ka Karlova tänava nime, on jalakäijatele ja ratturitele probleemne, kinnitasid paljud linnaosa elanikud.

Kõnnitee vajaduse korral

«Rattaga on seal täiesti võimatu liikuda ilma, et kellelegi otsa sõidaks. Jalgsi mahub vaevu kaks inimest kõrvuti,» kirjutas Grete Maria Neppo Facebooki grupis «Karlova elanikud». Ta tõdes, et on hakanud teadlikult Kalevi tänavat vältima.

Sama meelt oli ka Maili Jakobson. «Kõnniteed on ebanormaalselt lääpas, konarlikud ja aukus ning talvel läbimatud. Ka lume ja jää koristamine jätab soovida. Autojuhile on tänav mugav,» leidis ta.

Tartu linnavalitsus sõlmis hiljuti ASga YIT Eesti lepingu, et korda teha Vaba ja Saekoja tänava vaheline lõik. Teetööd maksavad 23 976 eurot. Saabuval kevadel freesitakse sõidutee katend, vahetatakse vajunud kaevuluugid, asfalditakse sõidutee ja tehakse markeerimistöid. Teekate uuendatakse Vaba ja Saekoja vahelisel lõigul mais-juunis ning tööd loodetakse ühele poole saada juulis.

Kalevi tänava rekonstrueerimist täies ulatuses eelarves ja neljaks aastaks tehtud eelarvestrateegias pole, tõdes teedeteenistuse juhataja Oleg Lužetski.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak kinnitas, et nagu ikka, on ka Kalevi tänaval välja valitud just see lõik, mis on kõige kehvemas seisus, ja seda ka remonditakse.

Ta tõdes samas, et rattateid Kalevi tänaval peaaegu pole ja jalgrattaga tuleb sõita sõiduteel. «Raha ei ole kunagi ülearu palju. Praegu tehakse vaid hädapärane remont. Kui tahta ehitada rattateed, peab seda tegema terve tänava ulatuses,» märkis ta.

Rattatee puudu

Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Oleg Lužetski ütles, et leping YIT Eestiga sõlmiti vaid sõidutee remondiks. «Aga vaatame kõnnitee sellel lõigul samuti üle ja kui on vaja, siis remondime ka seda,» lisas ta.

Järgmisel aastal plaanib teedeteenistus küll remontida ka Kalevi tänava kesklinnapoolset otsa, kuid kõnniteed kogu tänava ulatuses korda ei tehta.

«Meil on paraku eelarvelised piirangud. Kalevi tänava rekonstrueerimist täies ulatuses eelarves ja neljaks aastaks tehtud eelarvestrateegias pole,» tõdes ta.

Seega jääb elanike probleem lahendamata. «Kogu ulatuses on Kalevi tänav väga ebamugav. Palju ristumisi ja kõrged servad,» iseloomustas olukorda Anna-Liisa Lutsar.

Mitmed karlovalased tõstsid esile, et kõnnitee kehva seisu ja rattatee puudumise tõttu on Kalevi tänav liiklusohtlik ning seda osalt ka põhjusel, et jalgrattaga sõidetakse sageli sõiduteel.

Märksõnad
Tagasi üles