Playtech toetab stipendiumiga reaalainetajate õpetajate koolitamist

Tartu Postimees
Copy
Playtech Tartu kesklinnas.
Playtech Tartu kesklinnas. Foto: Margus Ansu

Playtech andis reedel Tartu ülikooli haridusteaduste instituudis üle 5400 euro suuruse stipendiumi kahele üliõpilasele, kes alustasid programmi «Kogenud kooli» käigus korraga nii õpetajahariduse omandamist kui ka õpetajatööd.

Ka mullu toetas Playtech stipendiumiga kahte õppivat õpetajat, teatas Tartu ülikool. Sel aastal osutusid stipendiumi saajateks Agnes Vask ja Aime Liiv. Vask on lõpetanud Tartu ülikooli füüsika erialal ning õpetab füüsikat Tartu Tamme gümnaasiumis, kus ta annab muu hulgas füüsika süvakursust, arendab tehnoloogia õppesuunda ja juhendab väitlusringi. Aime Liiv töötas aastaid vandeaudiitorina, kuid tegi mullu karjääripöörde ning viis ellu oma lapsepõlveunistuse: alustas Järvakandi koolis tööd matemaatikaõpetajana.

«Kvalifitseeritud õpetajate järelkasvu nappus on Eesti hariduse üks suurimaid valupunkte ja kõige suurem puudus on reaalainete õpetajatest,» ütles Tartu ülikooli Pedagogicumi juhataja professor Margus Pedaste. «Püüame seda leevendada ja oleme Playtech Estoniale toetuse eest tänulikud. Õpetajate väljaõppesse ja selle kaudu noorte haridusse panustamine loob väärtust kogu ühiskonnale,» lisas ta. Programm «Kogenud kooli» toob klassi ette inimesi, kellel on erialane väljaõpe juba olemas ning võimaldab neil omandada Tartu ülikoolis õpetajaharidus ja -kutse töö kõrvalt. «Sooviksime näha, et sellest saaks reegel – et õpetaja, kellel nõutav haridus ja kutse veel puuduvad, õpib töötamise kõrvalt, et need omandada,» lootis Pedaste.

«Kogenud kooli» on Tartu ülikooli programm, kuhu on oodatud õppijad, kellel on magistriastme erialane ettevalmistus, kuid puudub õpetajatöö pädevus või kogemus. Eelmise aasta kevadel võeti vastu 11 tulevast matemaatikaõpetajat, tänavu said õppima asuda nii matemaatikud kui ka füüsikud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles