Skip to footer
Päevatoimetaja:
Jüri Saar
+372 739 0358
Saada vihje

Alexelas tankija jäi kolm korda soodustuseta

Ülenurmes elava Endel Jaksi kodutankla on Lõunakeskuse juures asuv Alexela, kus tal aga kolmel korral ei õnnestunud saada loodetud soodustust.

Täielik petmine, arvab Alexela tanklas kolm korda pettunud Endel Jaks. Ülenurmes elav mees valis kodutanklaks Lõunakeskuse Alexela automaattankla ja teadis, et peaks iga kord kütust ostes saama liitri pealt kolm senti soodustust. Veel oli ta arvestanud, et Alexela kliendikaardi omanikuna saab iga tangitud liitri pealt lisasoodustust viis senti.

Pikapeale suur summa

Kolmel katsel pole Jaksi sõnul aga soodustused toiminud, tal on selle kohta ette näidata ka tšekid. «Järgisin ekraanile ilmuvaid juhiseid, aga ei midagi,» oli Jaks nördinud.

Esimesel korral soodustuseta jäänud, helistas Jaks Alexela klienditeenindusse. Sealt juhatati ta Riiamäe tanklasse, kus on ka teenindaja, too maksis mehele mõneeurose vahe kinni.

Kui soodustus ei toiminud ka järgmisel korral, jättis Jaks asja sinnapaika. Kolmandal korral oli kodutanklas juhuslikult ka üks Alexela töötaja, kes maksis Jaksile omast taskust poolteist eurot kinni.

«Töötaja õpetas mind, et peaksin kaarti viibutama, siis toimib paremini, aga juhistes pole seda kirjas,» rääkis Jaks. «Kui iga kord kaotada euro või paar, siis aasta peale teeb see suure summa.» Ta usub, et ei pruugi olla ainuke klient, kes lubatud soodustusi ei ole saanud, ning tahab hakata teise tankla kliendiks.

Alexela teenindusüksuse juht Mait Kuusalu nentis, et Jaks võis lojaalsusprogrammi loogikast ja kodukaardi soodustusest valesti aru saada.

Kui iga kord kaotada euro või paar, siis aasta peale teeb see suure summa, ütles Alexela klient Endel Jaks.

Kodutankla soodustus tähendab, et klient säästab ühe liitri pealt kolm senti ning sellele tulevad juurde lisasoodustusedsel juhul, kui ta on möödunud kuul tankinud vähemalt 70 liitrit või ostnud seitse kuuma jooki, selgitas Mait Kuusalu. Teine võimalus lisasoodustust saada on see, kui kliendil on Alexelaga sõlmitud elektri- või maagaasi ostmise leping.

Jaksi kohta ütles Kuusalu, et tal polnud kumbagi varianti, seega lisasoodustust Jaks saama ei pidanud.

Mure tuleb lahendada

Kuusalu arvas, et tehingute eest viipemaksega tasumine on inimestele harjumuspärane ja Alexela kodukaarti tuleks kasutada sama loogika järgi. «Miks kodutankla soodustus ei rakendunud – võimalik, et kaardi magnetriba oli kulunud või kahjustada saanud,» pakkus Kuusalu.

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti tarbijavaidluste komisjoni juhi Veiko Kopamehe esimene soovitus klientidele on probleemi puhul pöörduda kaupleja poole, selgitada oma mure ja teha ka lahendusettepanek.

«Kaupleja on kohustatud mure lahendama ja päringule vastama,» lausus Kopamees. «Kui selgust ei saabu ja poolte vahel on endiselt lahkarvamus, siis on õigus algatada tarbijavaidlus.»

Kommentaarid
Tagasi üles