Kui keskmiselt peab iga kuuenda Tartus tehnoülevaatusel käinud sõidukiga minema kordusülevaatusele, siis leidub ka ülevaatuspunkte, kus järelkontroll tuleb läbida iga neljanda sõidukiga.
Iga kuues sõiduk põrub ülevaatusel (1)
Peamine põhjus, miks tehnoülevaatuspunktide kordusülevaatuse statistika nii palju erineb, on ülevaatajate sõnul see, et kontrollitakse erinevat tüüpi sõidukeid.
Näiteks ütles Tartus kaht tehnoülevaatuspunkti omav A-Ülevaatuse tegevjuht Andres Soots, et ainuüksi ühele veoautole võidakse teha neli ülevaatust ja see mõjutab märkimisväärselt kordusülevaatustele saadetud sõidukite hulka.
Seda, et veoautod võivad kordusülevaatuste keskmist arvu suurendada, arvas ka Everfeldi tehnoülevaatuse tegevjuht Erki Evert.
Lisaks sõnas Evert, et sõidukite seisukord ülevaatusel oleneb ka sellest, kui palju käib seal püsikliente. «Tehnoülevaatus on justkui perearst – kui klient on teenusega rahul, käib ta samas kohas ka edaspidi,» ütles ta. Paljud sellised kliendid lasevad enne ülevaatust auto seisukorda tehnopunktis kontrollida, et suurendada ülevaatuse läbimise võimalust.
On võimalik, et tehnoülevaatuspunktides võib endiselt esineda altkäemaksu võtmist ning dokumentide võltsimist, ütles Riho Tamme.
Politsei- ja piirivalveameti korruptsioonikuritegude Lõuna talituse juhi Riho Tamme sõnul on võimalik, et tehnoülevaatuspunktides võib endiselt esineda altkäemaksu võtmist ning dokumentide võltsimist.
Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra hinnangul näitab suurem kordusülevaatuste osakaal, et sõidukite kontrollimisel tehakse korralikku tööd.
Kõige rohkem on tänavu Tartus kordusülevaatusele saadetud A-Ülevaatuse Jaama tänava tehnoülevaatuspunktis käinud sõidukeid. Kõigist seal kontrollis käinud sõidukitest on ülevaatajad kordusülevaatust vajalikuks pidanud peaaegu iga neljanda puhul.
Kõige vähem on sel aastal Tartus kordusülevaatusi tehtud E-Tehno Turu ja Tehnokonsuldi Teguri tänava tehnoülevaatuspunktis, kus umbes iga seitsmes sõiduk on pidanud uuesti kontrolli minema.