Käreverest Tartu poole tuleb neljarajaline teelõik (2)

Tartu Postimees
Copy
Tartumaal valmis 2018. aasta hilissügisel Tartust Tallinna viival maanteel 2 + 1 sõidurajaga maanteelõik Valmaotsa ja Kärevere vahel. Tuleval aastal algab seal lähedal ka 2 + 2 sõidurajaga teelõigu ehitus.
Tartumaal valmis 2018. aasta hilissügisel Tartust Tallinna viival maanteel 2 + 1 sõidurajaga maanteelõik Valmaotsa ja Kärevere vahel. Tuleval aastal algab seal lähedal ka 2 + 2 sõidurajaga teelõigu ehitus. Foto: Margus Ansu

Valitsus kinnitas 2021. aasta riigieelarve, mille lisataotlustega saab maanteeamet järgmiseks aastaks kokku 25 miljonit eurot juurde Tartumaal Kärevere–Kardla teelõigu neljarajaliseks ehitamise alustamiseks, kruusateedele mustakatte tegemiseks ja maanteeprojektide ettevalmistamiseks.

Tallinnaa–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel Kärevere–Kardla teelõigu neljarajaliseks ehitamise alustamiseks eraldab valitsus järgmise aasta riigieelarvega 10 miljonit eurot. Tööd tulevad 4,4-kilomeetrisel teelõigul Kärevere sillast Tartu poole (km 170–174,4), kuhu rajatakse 2+2 tee.

Maanteeameti kodulehel oleva teabe järgi on kõnealusel lõigul sõiduraja laius 3,5 meetrit, eraldusriba laius 2,8 meetrit ja sõiduraja servast kummalegi poole tuleb kahe meetri laiune kindlustatud teepeenar.

Lõigule projekteeritakse kaks eritasandilist teeületust loomadele. Väikeulukitele rajatakse läbipääsud läbi lõigul asuvate truupide.

2+2 ristlõikega teelõigule paigaldatakse metallist karptalast keskpiire. Ehitatakse uued juurdepääsuteed ja tagasipöördekohad kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.

Kärevere–Kardla neljarajalise lõigu skeem.
Kärevere–Kardla neljarajalise lõigu skeem. Foto: maanteeamet

2022. aastaks kavandas valitsus riigi eelarvestrateegias Kärevere–Kardla lõigu ehituseks veel kaheksa miljonit eurot.

Eestis on järgmisel aastal ehituses kokku 41,4 kilomeetrit neljarajalisi teid, millest 6,7 kilomeetrit avatakse hiljemalt järgmise aasta lõpuks ka liiklusele. Riigiteede teehoiukava aastateks 2020–2030 näeb ette, et Tallinnast Tartu ja Pärnu poole on kavas ehitada neljarajalised maanteed valmis 2030. aastaks.

«Lähiaastatel jätkuvad investeeringud kõigi kolme põhimaantee neljarajaliseks ehitamiseks ja järgmiste projektide ettevalmistamiseks, et vähendada liiklusõnnetusi meie tihedaima liiklusega teedel,» kinnitas majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles