Ralli pakub Tartu lennujaamale tavapäratult palju tööd

Armas Riives
, reporter
Copy
Tartu lennujaama töötajatel on ralli nädalavahetusel kibekiire, et teenindada pea 20 õhusõidukit ööpäevaringselt.
Tartu lennujaama töötajatel on ralli nädalavahetusel kibekiire, et teenindada pea 20 õhusõidukit ööpäevaringselt. Foto: Tomi Saluveer

Tartu lennujaam on peatanud ralli nädalavahetuseks õppe- ja treeninglennud ning suurenenud liikluskoormuse tõttu teenindavad lennujuhid külastajaid täna varahommikust kuni pühapäeva hilisõhtuni ööpäev ringi.

Tartu lennujaama käitusjuhi Roman Kulikovi sõnul pakub lennujaamale lisatööd eelkõige ralli korraldusmeeskond. «Praegu teenindame kolme lennukit, millest üks maandus eelmisel nädalal ja kaks saabuvad sel nädalavahetusel. Suurem osa tööd läheb siiski helikopterite teenindamisele, need tiirutavad ralliala kohal,» ütles Kulikov.

Peamiselt saabuvad kopteritega ralli operatiivmeeskonnad, kaameratega telegrupid ja meditsiinikopterid. «Meie peamine töö on tagada kopteritele maandumine ja tankimine, seejärel lennatakse juba rallialale edasi. Arvatavasti teenindame üle tosina kopteri päevas,» ütles ta.

Ralli ajal on küll õhuruum üsna piiratud, kuid erilubadega, mis saadakse ralli korraldusmeeskonnalt, võib mõni lennuk või kopter lühikese etteteatamise ajaga veel saabuda. «Kui hommikul antakse näiteks Soomest lennuplaan sisse, siis mõne tunni pärast ongi lennuk kohal,» rääkis ta.

Kulikovi sõnul ei ole lennujaam varasemalt nii kaua lahti olnud. «Õnneks saame oma töötajatega hakkama, kuid tõstsime mõned vahetused ümber, et osa töötajaid nädalavahetusel ületunde ei peaks tegema,» ütles Kulikov.

Lennuliiklusteeninduse lennuinfo osakonna juhataja Kalmer Sütti sõnul tuleb ralli ajal koordineerida ligi 20 õhusõiduki liiklemist võrdlemisi väikses alas. Tema sõnul tuleb arvestada sellega, et õhusõidukid on erinevad ning õhus ka erinevatel põhjustel. Katsete läheduses toimetab WRC filmimiskopter, mis liigub mööda kindlat trajektoori, et pakkuda telekaadreid otse ralli rajalt.

«Katselt katsele liiguvad ka kümmekond kopterit klientidega, kellel on plaanis kõik rallikatsed oma silmaga ära näha ning on suur tõenäosus, et nad tahavad seda teha korraga, kuna enamik soovib ära näha esimese otsa WRC-klassi masinaid,» rääkis Sütt.  

Lennuamet monitoorib Sütti sõnul kõikide õhusõidukite liikumist alates õhku tõusmisest kuni maandumiseni, et tagada nii pilootide kui ka pealtvaatajate turvalisus. Samuti tehti kokkulepe Eesti lennuakadeemiaga, et ralli nädalavahetusel õppe- ja treeninglende Tartu lennuväljal ei toimu. Seda selleks, et hõlbustada suurenenud koormusega lennujaama tööd.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles