Linna ülesanne on luua tingimused nende koosmõjude tekkeks. Kampaania korras kuuks ajaks tänavale kiigemäe püstitamine seda eesmärki ei täida. Loodan sügavalt, et järgmisel suvel leitakse mõni sobivam asupaik.
Inimesed vajavad südalinna piiratud ruumi tööks ja äriks, elamiseks, aja veetmiseks ja liikumiseks. Sealhulgas liikumiseks autoga.
Tulevane Vabaduse väljak peaks oma maapealses osas ühendama inimeste esteetilised vajadused olemisala ning paraadide ja vabaõhufestivalide toimumiskohana.
Autoliiklus väärib käsitlemist lausa eraldi artikliga. Markeerin siiski ära, et autojuhtide ja kergliiklejate vastandamine viisil, mida lubas endale Berk Vaher hiljuti ajalehes Sirp ei esinda kindlasti avaliku arutelu stiili, mida Tartu 2024 eestvedajad peaksid endale lubama.
Vajadus uue olemisala järele Tartu südalinnas on selge. Samuti vajab linn sõiduautode liikumisvõimalust ning kohta, kus pidada paraade vabariigi aastapäeval ja võidupühal, laulupeorongkäiku, volbriööd ja hansalaata.
Vabaduse puiestee praegusel kujul jääb linna ruumilisele arengule jalgu. Tema põhiline eelis seisneb selles, et seal ei ole midagi ees ja sinna saab midagi paigutada. See on kõik ja see ei ole Eesti vaimupealinnale piisavalt loov lähenemine.
Tulevane Vabaduse väljak peaks oma maapealses osas ühendama inimeste esteetilised vajadused olemisala ning paraadide ja vabaõhufestivalide toimumiskohana.
Autoliikluse läbilõikamine Toomemäe ja Emajõe vahelisel alal kahjustaks linna kui turismisihtkoha ning elu- ja ärikeskkonna vajadusi ning ei ole seetõttu tõsiseltvõetav ettepanek. Küll aga saab autoliikluse tarbeks ehitada väljaku alla tunneli. Seesugune kontseptsioon viiks meie linnasüdame uuele tasemele, millest tunnevad rõõmu linlased ja külalised ning millest ei kaota mitte keegi.