Tartu noored kutsusid ellu meediaprojekti ajakirjanduse kvaliteedi rõhutamiseks

Priit Pullerits viis laupäeval Aparaaditehases läbi koolituse teemal «Ajakirjandus - kvaliteet või klikimagnet?» ning rõhutas kuulajatele kvaliteetse ajakirjanduse rolli ja osatähtsust.

FOTO: Kreete Uustalu

Tartu noored käivitasid eelmisel nädalal omaalgatusliku meediaprojekti, mille eesmärk oli suurendada inimeste teadlikkust ajakirjandusest, televisioonist ja meediast laiemalt. Kahe päeva jooksul sai külastada ajalehe- ja raadiotoimetust ning osaleda koolituspäeval oma ala tipptegijatega. 

Esimest korda korraldatud ürituse «JJ-Street meediaprojekt: Fake või Reaalsus?» idee tekkis neljal Tartu noorel, keda ühendab tänavatants. Nende arvates oli vajalik inimeste teadmiste suurendamine ajakirjandusest ja meediast, eriti arvestades järjest enam kasvavat sotsiaalmeedia kasutamist. Meediaprojekt koosnes kahest etapist. Eelmisel neljapäeval külastasid inimesed raadio Elmari ja Tartu Postimehe toimetust, et näha, kuidas luuakse nullist ajalehte ning tehakse raadiosaateid. Suur osa neist polnud varem toimetustes käinud ning uudishimu oli suur. 

Eelmisel neljapäeval külastasid inimesed noorte algatatud meediaprojekti raames raadio Elmar toimetust, et näha, kuidas tehakse raadiosaateid.

FOTO: Kreete Uustalu

«Väga põnev oli näha raadiosaate tegemist oma silmaga, sest muidu ei oska ju ette kujutada, milline on tegelikult see inimene tuttava hääle taga. Sain aru, kui palju enamat see töö sisaldab, sest varem arvasin, et saatejuhid lihtsalt räägivad mikrofoni ja kõik,» selgitas üks osaleja Evert Markus Sirendi.

Meediaprojekti üks eestvedaja Merit Meronen külastas Tartu Postimehe toimetust ning see jättis talle hea mulje. «Ma ei kujutanud ette, kui palju tööd käib ajalehega kaasas ning kui palju inimesi sellega tegeleb. Nüüd on mul rohkem aimu, kuidas ajaleht valmis saab ja trükikotta jõuab. Väga õpetlik kogemus,» kinnitas ta. 

Tartu Postimehe peatoimetaja Rannar Raba näitas inimestele, kuidas valmib üks ajaleht.

FOTO: Kreete Uustalu

Meediaprojekti teine etapp leidis aset nädalavahetusel Aparaaditehases toimunud koolituspäeval. Esimesena rääkis osalejatele Postimehe tippajakirjanik Priit Pullerits teemal «Ajakirjandus – kvaliteet või klikimagnet?». Ta tõi näiteid oma menukaimatest artiklitest ning rääkis ajakirjaniku rolli tähtsusest uudiste kujundamisel. Samal ajal selgitas Pullerits, kuidas publik ise mõjutab uudisvoogu ning teeb valikuid sageli emotsiooni ajendil. Teisena astus kuulajate ette saadete «Naabrist parem» ja «Inglite aeg» juht Keili Sükijainen ning võttis kokku oma ligi 10 aastat kogemusi televisioonis. Sükijainen selgitas kuulajatele telesaate loomise protsessi, mida vaataja kunagi ei näe, ning rääkis teleintervjuude nüanssidest. Ta andis nõuandeid, mida teleintervjuule selga panna või kuidas vastata ajakirjaniku küsimustele. 

Saatejuht Keili Sükijainen rääkis publikule oma kogemustest televisioonis.

FOTO: Kreete Uustalu

Meediaprojekti korraldanud Iris Remsel ütles, et selle eesmärk oli noorte teadlikkuse avardamine sotsiaalmeedia, ajakirjanduse ja teletöö valdkonnnas ning see sai täidetud. «Koolituspäev andis väga palju head teooriat, mida on võimalik inimestel igapäevaelus kohe rakendada. Mina sain hea ülevaate sellest, kas kõik, mida iga päev meedias näeme, on päris. Osalejad andsid väga head tagasisidet ja soovisid, et sellist üritust veel korraldataks,» rääkis Iris Remsel.

Piia Lätti oli koolitusele tulnud, sest jälgib iga päev uudiseid erinevatest kanalitest. Ta kuulab raadiot, vaatab telesaateid ning loeb ka internetist uudiseid. «Väga huvitav oli kuulata eksperte rääkimas sellest, mida meie meediatarbijatena kunagi ei kuule ega näe. Noorte idee selline projekt korraldada on väga tervitatav, sest laiendas inimeste silmaringi, andis ideid tulevikuks ning mõnele nooremale kuulajale ehk suuna ameti valikuks,» rääkis Piia Lätti.

Koolituspäeva viimased esinejad olid telesaate «Naabrist parem» osalejad Kristjan Keres ja Marleen Aasa, kes on sotsiaalmeedias lühikese ajaga saavutanud suure jälgijaskonna. Nad rääkisid oma salanippidest, kuidas sotsiaalmeedias mõjule pääseda, ning sellest, milline on üldse tark meedia tarbimine. 

Laupäevase koolituspäeva viimased esinejad olid Kristjan Keres ja Marleen Aasa.

FOTO: Kreete Uustalu

Tagasi üles
Back