Tudengid koguvad toetust päikeseenergial töötava auto ehitamiseks

Pildil tarkvaraettevõtte Mooncascade üks asutajaid Priit Salumaa ja Kristel Leif, Solaride'i juht, kes aitavad päikeseautot ehitada.

FOTO: Sille Annuk

​Eesti ülikoolide tudengid koos inseneeria- ja tehnikavaldkonna mentoritega ehitavad päikeseenergial töötavat autot, et võtta Austraalias Bridgestone World Solar Challenge 2021 võistlusel mõõtu maailma tippülikoolidega ja koguvad auto ehitamiseks Hooandjas toetust.

Vaid päikeseenergia jõul sõitva ja kahe veekeedukannu võimsusega auto valmis ehitamiseks on tudengitel tarvis finantseeringut, milleks alustati Hooandjas toetuse kogumist.

Solaride’i tegevjuhi Kristel Leifi sõnul on kogu projekti keskne eesmärk ehitada päikese jõul liikuv tulevikuauto ning panna see proovile maailma tippülikoolide konkurentsis, kuid laiem eesmärk on anda teadus- ja haridustegevusele praktiline väljund ja luua Eestis taastuvenergia sektoris innovatsiooni.

«Kogenud mentorite abil saavad loodusteaduste, inseneeria, aga ka majandus- ja ühiskonnateaduste tudengid praktilise kogemuse, kuidas enda teadmised ellu rakendada. Solaride on praktiline väljund, mis loob rohkem lisandväärtust kui tavapraktika mõnes ettevõttes,» nentis Leif.

Ta lisas, et Solaride’i ühiskondlik eesmärk on parandada Eesti positsiooni taastuvenergia kasutamisel, sest ise innovatsiooni luues on paremad võimalused seda ka laiemalt kasutusele võtta. «Euroopa liidu statistikale tuginedes on Eesti transpordis taastuvenergia kasutamise poolest EL riikide seas eelviimasel kohal – meie loome uudseid lahendusi, mis võiksid olla Eestile edaspidi nii teadus-arendustegevuses eeliseks kui ka jõuda reaalse majandusliku kasuni – miks mitte loota, et Solaride paneb aluse Eesti taastuvenergia kesksele autotööstusele, mis on juba lähitulevikus uus reaalsus,» sõnas Leif.

Ligi 95 kilomeetrit tunnis sõitev auto töötab 2.4kW päikesepaneeli jõul, mis on võrdne umbes kahe veekeedukannu poolt kasutatava energiaga. Võistlusel cruiser-klassis osalev auto on neljakohaline ning peab olema sobilik nii Eesti kui Austraalia tänavatel sõitmiseks.

Kuna tegemist on mittetulundusliku algatusega, vajavad tudengid päikeseenergia jõul sõitva auto ehitamiseks finantseeringut, et soetada autole mootor, akud, kontrollerid ja muud seesugust, mida ise ehitada pole mõistlik või võimalik.

«Praegu on päikeseauto mudel valmis arvutis, kuid selleks, et juba aasta pärast Austraaliasse rallile jõuda, peame võimalikult kiiresti alustama ka reaalse ehitusega, milleks vajame täiendavat ressurssi,» sõnas Leif ja kutsus kõiki taastuvenergeetikast ja innovatsioonist lugupidavaid inimesi Hooandjas projekti toetama. 

Päikeseauto mootori ostuks on Solaride’i tiimil tarvis kokku saada 20 000 eurot, millele saab hoogu anda siin.

Solaride’i jõudmiseks World Solar Challange’ile on projekti kogumaksumus hinnanguliselt 450 000 eurot.

Projektis osaleb praeguse seisuga 25 tudengit ning 11 mentorit. Lisaks toetavad auto ehitust näiteks Magnetic MRO, Auvetech ja Palmse mehaanikakoda.

Projekti aitavad lisaks tudengitele ellu viia ka inseneeria- ja elektroonikavaldkonna eksperdid: näiteks Priit Salumaa Mooncascadest, Tiit Liivik Starshipist, Tõnis Väli Koenigseggist ning Tõnu Samuel MySQList ja mitmed teised erialased mentorid. 

Tagasi üles