ASi Pere müügi- ja turundusdirektori Rene Kiisi sõnul mõjutab kauba asukoht poes märgatavalt selle läbimüüki ning iga tootja võitleb selle eest, et tema kaup oleks märgataval kohal.
Tootja võitleb parema koha pärast
Kui palju mõjutab tootja läbimüüki see, kuhu ja kuidas teie kaup on poes paigutatud?
Väga palju. Uuringud on ju näidanud, et üle poole inimestest, 60–70 protsenti, langetab lõpliku ostuotsuse poes. Peale pakendi atraktiivsuse on oluline tegur see, kuhu kaup on paigutatud – ette või taha, vasakule või paremale –, kui suured on hinnasildid jms.
On teil tuua ka mõni näide selle kohta, kuidas kauba asukoht on mõjutanud toote müüki?
Olivia õliga on selliseid näiteid. Nii mõneski poes oli meie õli alumisel riiulil, päris põrandal, aga kui saime need kõrgematele riiulitele, andis see 10–20 protsenti müügikasvu.
Millised on tootjale kõige ihaldusväärsemad kohad supermarketis? Kus ja kuidas tahab tootja oma kaupa väljapanduna näha?
See on kaubarühmiti erinev. Meie müügimeeskonna ja tootestrateegia järgi peaks toode esiteks olema võimalikult silmade kõrgusel, et inimene seda märkaks. Teiseks, uus toode võiks olla tuntud toote kõrval. Kui meil on teada-tuntud Pere rukkileib ja teeme uue toote, siis tahame, et see oleks juba tuntud rukkileiva kõrval. See aitab uut toodet tutvustada.
Kolmandaks, toodet peab olema rohkem väljas. Seda saavutab tavaliselt kampaaniatoodetega, aga kui ka ilma kampaaniata on toote müük kasvanud või on see top-toodete seas, peab seda rohkem väljas olema.
See on ka puhtalt efektiivsuse küsimus: riiulimeetri pealt teenib rohkem sellise tootega, mida ostetakse rohkem – järelikult peaks seda ka rohkem väljas olema.
Kui palju on tootjal mõjuvõimu kaasa rääkida, kus tema tooted poes asuvad?
Kui koostööd teha, hästi läbi rääkida, siis on võimalik üht-teist saavutada. Loomulikult tuleb asi teha vastastikku atraktiivseks. Me töötame ju koos jaekaubandusega ikkagi tarbija huvides.