Kodus on raske aru saada, kus algab videoloeng või -seminar ja lõpeb kodu. Küllap paljud tudengid valmistavad ja söövad videoloengu ajal hommikusööki, sest varem ei viitsi ärgata ning kuhugi minema ju ei pea. Kellelgi vedeleb laual värske ajaleht, mida suutmatusest loengule keskenduda hakkad lugema, või käib videoloengu taustal valitsuse pressikonverents või on lahti ühismeedia. See kõik segab keskendumist.
Õppejõud ei suuda kogu tahtmise juures ennast arvuti vahendusel tudengite ees kehtestada, sest selleks peab ta füüsiliselt kohal olema, tudengitega silmsidet hoidma (arvutikaamerasse vaatamine ei aita palju) ja oma karismat edasi andma. Oluline on füüsiliselt ülikoolis käimine, kuna ülikooli õhkkond soodustab erinevalt kodusest rohkem õppimist ja õppejõu jutule keskendumist.
Ülikoolis oli ka enne eriolukorda palju iseseisvat õppimist, näiteks tuli koostada referaate, valmistuda seminarideks, lahendada kaasuseid, lugeda õppejõu antud kirjandust ja valmistuda eksamiteks. Nüüd tuleb aga veel rohkem teadmisi sisuliselt iseseisvalt omandada, sest videoloengud ei asenda kohtumisi ega ole teadmiste omandamiseks tõhus viis, kuigi õppejõud annavad endast parima, et aine ahendatud tingimustes ikkagi edasi anda.
Kolmandaks, suur hulk koduülesandeid tuli varem teha ja esitada arvutis. Pärast kaugõppele üleminekut muutusid veebipõhiseks ka loengud, seminarid, suulised esinemised, hindelised tööd ning kõigi kodutööde esitamine ja arutamine. Tudengil kulub õpinguteks keskmiselt kuus-seitse tundi päevas, vahepeal aga koguni terve päev, sest eeldatakse, et tema koolikoormus on umbes 35 tundi nädalas. Lõviosa sellest toimub nüüd arvuti taga.