Tartu linnavalitsus algatas hiljuti Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala detailplaneeringu. Linna üldplaneeringu järgi võib sellele Karlova linnaosas asuvale ligi seitsme hektari suurusele maale ehitada büroohooneid ja kortermaju.
Tarmeko kavandab Emajõe äärde kortermajadega linnakut (1)
Planeeringuga soovibki maa omanik OÜ Tarmeko KV sinna kavandada uue linnaku, kuhu tulevad kaheksakorruselised korterelamud ja lasteaed ning Sõbra tänava äärde peaksid kerkima büroohooned. Viimased soovitakse ehitada kahekorruselised. Et tegemist on suure planeeringuga, tuleb arendajal korraldada vähemalt kolme osavõtjaga planeeringuvõistlus.
Tarmeko KV juhatuse liige Jaak Nigul ei tahtnud planeeringust ning selle ala plaanidest täpsemalt rääkida. «Veel on vara,» oli ta napisõnaline.
Mure juurdepääsuga
Planeeringuala piirneb Sõbra, Saekoja ja Odra tänava ning sadamaraudtee koridori kavandatava tänava maaga. Praegu on seal vanad tööstushooned, katlamaja ja büroohoone, naabruses elamud ja ärihooned. Tarmeko KV soovib tööstushooned lammutada, Sõbra 61 büroohoone jääb kava kohaselt alles.
Büroohooned soovitakse ehitada kahe- ja korterelamud kuni kaheksakorruselised.
Kui sellele jõeäärsele alale ehitatakse kaheksakorruselised kortermajad, siis tuleb mõelda, kuidas lahendada juurdepääs. Tartu linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna juhataja Urmas Ahvena sõnul on variante kaks: kas suunata liiklus Sõbra tänava kaudu või ehitada sadamaraudtee koridori uus tee, mis viiks välja Turu tänavale. Viimane oleks mõistlik, sest esimesel juhul suureneks liiklus Sõbra tänaval kõvasti, märkis Ahven.
Kui koostatud planeering linnavalitsusele ja elanikele sobib, siis ei tohiks selle kehtestamiseks kuluda rohkem kui aasta.
Looduskaitsealad
Kuigi Ropka-Ihaste looduskaitseala asub planeeritavast kohast ligi 120 meetri ja Natura 2000 võrgustiku alad ligi 400 meetri kaugusel, ei nõua linnavalitsus keskkonnamõju strateegilist hindamist. Planeeringualal ei asu kaitstavaid loodusobjekte ning puudub väärtuslik haljastus.
Keskkonnaametiga on kõik kokku lepitud ja läbi arutatud ning keskkonnamõju ei ole vaja seal hinnata, kinnitas Ahven.