Tartu käivitas jõulise sotsiaalkampaania, millega manitsetakse inimesi koroonaviiruse leviku vältimiseks kodus püsima.

FOTO: montaaž

Tartu linnavalitsus käivitas reede pärastlõunal nii linna bussipeatustes kui sotsiaalmeedias kampaania, mis kutsub praegustes koroonaohu tingimustes inimesi senisest enam üksteise eludest hoolima ja selle nimel kodus püsima.

Linnaruumi ja internetti paisatud reklaamplakatid kannavad nii pildiliselt kui tekstiliselt jõulisi sõnumeid, mis peavad meelde tuletama, et koroonaviirusest põhjustatud haigus võib olla väga ohtlik. Sõnumitele nagu «Kelleta sa oled nõus elama?», «Väljas oled sa ohtlik. Mitu elu jääb sinu südametunnistusele?» ja «Iga viirusesse surnud inimene oleks tahtnud perega kodus olla. Miks sina ei taha?» on lisatud manitsus püsida kodus, nagu eriolukorras on palutud.

Piltidelt vaatavad vastu töötlused tuntud monumentidest. Nii näiteks on ühel asendatud Küüni tänaval asuva isa ja poja monumendil mehe figuur hauakiviga, mis kannab surmadaatumina selle aasta arvu. Teisel pildil on sama lahendust kasutatud suudlevate tudengite purskkaevu kujul.

Tartu kriisimeeskonda juhtiva linnapea Urmas Klaas möönis, et kampaania võib mõjuda šokeerivalt, kuid hindas praeguses kriitilises olukorras sellise lähenemise vajalikuks. «Näeme iga päev, kuidas inimesteni ei ole ikka veel jõudnud arusaam, et oma hoolimatu suhtumisega võivad nad ohtu seada kaaslinlaste elu. Soovime oma kampaaniaga sellest ignorantsusest läbi murda,» lausus linnapea.

Klaas täpsustas, et kampaania on suunatud just nendele inimestele, kes viimastel päevadel on vastutustunde minetanud ja käinud möödapääsmatu põhjuseta avalikes kohtades hulgakesi või läinud kaasa ostupaanikatega. «Teisalt tahame teha sügava kummarduse eesliinil töötavatele inimestele, kes haiglates, kauplustes, lasteaedades ja mujal meie inimeste eest hoolt kannavad,» lisas linnapea.

Kampaania töötas välja ja kujundas linna tellimusel loovagentuur Velvet.

Linnavalitsuse avalike suhete osakonna juhataja Kadri Leesi sõnul on praegu veel raske öelda, kui palju täpselt kampaania maksma läheb, sest linnal on Velvetiga laiem koostöö ning arveid esitatakse töötundide järgi. «Selge see, et mitu tuhat eurot,» märkis ta.

Kõik plakatid on eestikeelsed, venekeelsete inimesteni loodab linn jõuda sotsiaalmeedia vahendusel.