Nüüd tuleb olla koos kogu aeg, mitmeid nädalaid, kogu see aeg on üksjagu ärev ja samas on vaja lapse õppimisel silm peal hoida ja enda tööasjugi teha. Peredes, kus emotsionaalne lähedus kesine, suhted jahedad ja kauged, saavad kõik tunda, mismoodi on olla murede ajal üksi siis, kui ümberringi inimesi jagub, aga rääkida neist kellegagi ei saa. Kui saabub äratundmine, et niisugune elu on kõle ja peaks hoopis teisiti, siis leiab ehk julgust üksteisega uuesti päris läheduse üles leidmiseks.
Eesseisev vanemlusoskuste test saab olema tõsine. Lapsedki on ärevad – aga eelkõige siis, kui täiskasvanud nende ümber on ärevad. Oskan ma oma lapse tundeid märgata ka sel juhul, kui ta nendest otse ei räägi? Oskan ma last rahustada ja temaga keerulistel teemadel rääkida – olen ma varem seda teinud? Kui peres on eri vanuses lapsed, siis kas nad arvestavad üksteisega, oskavad koos mängida ja teha ühiselt õppimise ja mänguaega planeerida?
Koolilaste vanematel on ees eraldi pikk rida eksamiküsimusi. Kas ma olen lapsele õpetanud oskust ise õppida, täitsa omaette – sest nüüd läheb seda oskust vaja kaks nädalat kindlasti, aga (kui vaadata muu ilma viirusegraafikuid) tegelikult ilmselt kauem?
Kas ma oskan teda toetada ja innustada – ja samas kehtestavalt tuletada meelde reegleid ja piire, et tuleb õppida ja millal? Kas laps suudab mitu tundi netis lihtsalt õppetööd teha, keskendunult, ilma vahepeal niisama ringi surfamata, tšättimata, mängimata ja hängimata? Ka siis, kui vanemad käivad tööl ja on kodust ära? Peres, kus on hambaid kiristades harjutud mõtlema, et internet on vaid lõbutsemiseks ja vanemad on vaat et loobunud lapsele selles piire seadmast, läheb väga raskeks.