K u u l sai alguse hobist ja kibedast kogemusest

Aet Rebane
, ajakirjanik
Copy
Raine Toss (vasakul) ütles, et tema klientidest saavad ta sõbrad ning mõnikord suisa meeskonnaliikmed, nagu läks ka abilise Jane Mürgiga.
Raine Toss (vasakul) ütles, et tema klientidest saavad ta sõbrad ning mõnikord suisa meeskonnaliikmed, nagu läks ka abilise Jane Mürgiga. Foto: Kristjan Teedema

Lõigetelt minimalistlikud, suuruse ja kontseptsiooni mõttes maksimalistlikud, rõhk jätkusuutlikkusel – see on üks viis iseloomustada Tartus Aparaaditehases tegutseva rõivakaubamärgi k u u l toodangut, milles poleks keeruline ette kujutada näiteks muusik Billie Eilishit. Tartlanna Raine Toss on seda rõivabrändi traageldanud kolm ja pool aastat.

Popkultuurist ning räppmuusika esiletõusust mõjutatud 1990. aastate mood on jälle kuum teema ja k u u l arendab seesugust esteetikat edasi, kirjeldas seda kaubamärki festivali Estonian Fashion Festivali loovjuht Kairi Lentsius. «K u u li looja Raine Toss on oma rõivastesse juurde seganud nüüdisaegseid tehnoloogiaid ning laene jaapanipärastest lõigetest ja suurtest vormidest,» sõnas ta. «Kokku saab sellest lahe nüüdisaegne noortepärane segu, mis toob hea koguse värskust Eesti moeloomesse.»

K u u lis tegutsevad asutaja Raine Toss (30) ning tema abilised Jane Mürk ja Kätlin Õun. Nimel k u u l on mitu tähendust: see tähendab kuu peal ning lisatähendus ingliskeelse sõnaga cool (lahe) on samuti teretulnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles