Ainuüksi möödunud aastal sõlmisid riiklik ettevõte RB Estonia ja Eesti-Läti-Leedu ühisfirma RB Rail 600 000 euro eest suhtekorraldusteenuste hankelepinguid. Sellele lisanduvad palgaliste suhtekorraldajate tasud. Kahjuks ei kasutata seda raha sisulise ehk dokumentidel ja faktidel põhineva teabe edastamiseks. Hulk Rail Balticut (RB) puudutavaid dokumente on praeguseni salajased.
Viis aastat tagasi avaldas Postimees minu arvamusloo «Viis müüti Rail Balticust» (PM, 19.6.14). Selle kokkuvõttev tõdemus, et projektirahadest toituv ahel toimetab iseenda loodud väärkujutelmade kütkes, osutus tabavaks ja kriibib ametiisikute südametunnistust siiani.
Projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare, töötades nii majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis kui RB Estonia OÜs, avaldas sisuturunduse rubriigis kampaanialoo, milles heidab ametkondlikesse muinasjuttudesse kriitiliselt suhtuvatele lugejatele ette mõistmatust.
Kodanikuühenduse Avalikult Rail Balticust arvates avaldub teemades, mida koordinaator peab ekslikult müütideks, vahetu oht Eesti loodusele ning meie inimeste ja kokkuvõttes riigi sotsiaal-majanduslikule heaolule.
Rail Baltic Tartu suunal. Tartu kaudu kulgev RB pole mitte müüt, vaid reaalne Euroopa Liidu prioriteetne projekt number 27, millele liit on andnud 10 miljonit eurot Eestis ja sama palju Lätis. Uuele raudteekoridorile on euroliidu abiraha seni Eestis õnnestunud ära kasutada ainult veidi rohkem. Lisaks 11 miljonit eurot lennujaama trammile, mis aga haakub sama hästi mõlema RB trassiga.
Väide, et Tartu kaudu trassi õgvendamine tähendab paljude majade lammutamist, on spekulatsioon. Ametlikult pole seda sellise põhjalikkusega analüüsitud. Tamsalu kohta oleme teinud analüüsi, mis näitab, et seal küll mingit probleemi pole.