Idaringtee esimese ehituslõigu riigihankel pakutud hinnad jätavad uuel aastal vastamiseks küsimuse, kas Ringtee silla ehitusega saab algust teha või lükkub see kaugemasse tulevikku. Tartu abilinnapea Argo Annuk märkis, et välistada ei saa ka võimalust, et Idaringtee ei lähe üldse töösse.
Tartu ringtee silla kohal lasub kahtlusevari
Jõulude eel avati riigihanke pakkumine, kust selgus nii maanteeameti juhitava nn Postimaja liiklussõlme kui ka Tartu kureeritava Idaringtee esimese ehitusala hind.
Postimaja sõlm hõlmab lõiku Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteest alates Aardla viaduktist Lemmatsi tee otsani, ka läbimurret Petseri raudtee alt Võru ja Ringtee tänava risti suunas.
Idaringtee esimene ehitusala on Võru-Ringtee ristist vangla kurvini, kõige odavam pakkumus selle lõigu ehitamiseks oli 18,4 miljonit eurot.
Idaringtee teisel ehitusalal, mis ulatub Lammi teeni ja millele jääb Ringtee sild, pakutud soodsaim hind oli teatavasti üle 27 miljoni euro.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et neid arve teades ületab kahe ehitusala ehituse hind eelarve 14-15 miljoni euro võrra.
Annuk märkis, et kõnelustel riigiga tuleb välja selgitada, kas riigil oleks võimalik Idaringtee ehituseks lisaraha välja käia ja kui palju sellisel juhul tuleks linnal omalt poolt lisada.
Annuki sõnul on lahendusvariante mitu.
Mäletatavasti oli linna eelistus, kui tuleb valida, ehitada esmalt valmis Ringtee sild.
Majandusministeeriumi eelistus oli mäletatavasti Postimaja sõlm ja Idaringtee esimene ehitusala. Maanteeameti ja linna koostöös tehtud ühishange käis nende kahe kohta koos. Osales kolm pakkujat, soodsaim oli Nordeconi esitatud 37,79 miljonit eurot.
Maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal ütles, et on tulemusega rahul: nende ehituslõiku puudutav pakkumine ületas eelarvet vaid pisut.