Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Nüüdismuusikasse lisavad kõlavärve mootoriga paberpropellerid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ansambel Mosaik.
Ansambel Mosaik. Foto: Anja Weber / Mosaik

Festivali Afekt viimasel kontserdil Tartus astub täna kell 16 Elleri kooli Tubina saalis publiku ette Berliini ansambel Mosaik, kes on festivali kunstilise juhi Monika Mattieseni hinnangul maailma nüüdismuusika lavalaudadel üks oodatuimaid staarkollektiive.

Mosaik on tegelenud kõlauurimisteemalise programmiga juba pikemat aega. «Tänase kontserdi instrumentaariumi hulka kuuluvad traditsiooniliste kõrval ka mootoriga paberpropellerid, mängutoosid ja mitmed muud ise valmistatud «muusikamasinad»,» lisas Monika Mattiesen.

Täna on ansambli elektroakustilises kavas Lisa Streichi «Safran»  (2017), Ehsan Khatibi «Stitching II» (2017), Clara Iannotta «The people here go mad. They blame the wind» (2013–2014), Enno Poppe «Trauben» (2004) ja Elis Halliku «To Become a Tree» (2016). Need on näited Euroopa kompositsioonikonkurssidel rohkete preemiatega pärjatud noorema põlvkonna – noor eestlane Elis Hallik sealhulgas – heliloojate loomingust.

Tänavune Afekt on Mattiseni sõnul rõõmustanud kuulajaid eesti ja muu maailma tippnüüdismuusika tegijatega. Nende hulgas nimetas ta kõigepealt ansamblit Repoo ja filosoofist improguru Roomet Jakapit, ansamblit Fractales Belgiast, EMTA uue muusika ansamblit ja Taavi Kerikmäed, Kadri-Ann Sumerat jpt.

Festivalil kõlas maailmaesiettekandes teoseid, mille autoriks on Elo Masing, Marianna Liik, Andrus Kallastu, Helena Tulve, Mart Siimer, Maria Kõrvits, Mari Vihmand ja Kristjan Kõrver.

Tagasi üles