Projektiga sooviti välja selgitada elektribusside kasutamise otstarbekus linnaliinidel: milline on elektrikulu, laadimiste logistika, kasutusmugavus ja tehniline vastupidavus.
Projekti alguses, 2018. aasta sügisel kimbutasid katsetamiseks tellitud elektribussi tehnilised rikked, ühe rikke tõttu asendas gaasibuss elektribussi tükk aega. Ka läinud kuul oli elektribuss inimliku eksituse tõttu rivist väljas, kui bussijuhi süül põrkasid elektribuss ning sõiduauto Kalevi ja Riia tänava nurgal kokku. Inimesed selles õnnetuses viga ei saanud, küll aga bussi esiuks.
Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul võib elektribussi katseprojekti edukaks pidada. «Tõdesime, et elektribuss toimib meie tingimustes väga hästi ja efektiivselt,» ütles ta. Peamine ja lahendamist vajav probleem on laadimistaristu õige kavandamine ja piisava elektrivõimsuse olemasolu.
Elektribussi kasutuskulud on väiksemad kui näiteks diisel- või gaasibussil, kuid kõrge hind teeb elektribussi kasutamise kallimaks. «Positiivset tagasisidet saime ka kasutajatelt, kes hindasid kõrgelt eelkõige bussi sujuvat liikumist ning madalat mürataset,» lisas Tamm.
Linnavalitsus peab oluliseks, et bussi- ja raudteejaama vahel oleks tagatud hea ühendus, mis võimaldab sõitjatel kiirelt ja mugavalt jõuda kesklinnast rongile ja vastupidi. «Kuigi seoses uue liinivõrgu tulekuga 1. juulist oli näha mõningast reisijate arvu vähenemist sellel liinil, otsustasime hoida seda töös vähemalt aasta lõpuni,» teatas Tartu linnamajanduse osakonna projektijuht Jaanus Tamm. Seejärel analüüsitakse liini kasutatavust ja otsustatakse, kas panna liin nr 25 käiku juba pikemaks ajaks.
Kuna Ihaste ja Annelinna piirkonnast esimesele Tallinnasse suunduvale rongile on vähe sõitjaid, tehakse tänasest, 9. septembrist liinil nr 25 muudatus ja jäetakse ära hommikune liini algus Ihastest. Edaspidi algab liin bussijaamast.
Elektribussi katseprojekt viidi ellu Läänemere programmist rahastatava projekti BSR Electric toel ja liinivedu rahastati osaliselt Euroopa Liidu regionaalarengu fondist.