Väike rahasüst paneb lambid särama ja ka rattad käima

Vilja Kohler
, ajakirjanik
Copy
Kesklinna kooli õu valmis kaasave eelarva raha eest. Lisaeelarve rahaga paigaldati valgustus ja uuendati katendid. Õu avatakse mõne nädala pärast, kui muru on kasvujõu kätte saanud.
Kesklinna kooli õu valmis kaasave eelarva raha eest. Lisaeelarve rahaga paigaldati valgustus ja uuendati katendid. Õu avatakse mõne nädala pärast, kui muru on kasvujõu kätte saanud. Foto: Sille Annuk

Tartu linnavalitsus esitas linnavolikogule arutamiseks 3,1 miljoni euro suuruse lisaeelarve eelnõu, milles panustatakse eelkõige kultuurile ja haridusele. Kultuurivaldkonda suunatakse lisaeelarvest 1,2 miljonit eurot ehk 37 protsenti ja haridusse 900 000 eurot ehk 29 protsenti kuludest. Ka saab lisaeelarve rahaga ära teha veel nii mõnegi teetöö ja hoida käigus linlasi tasuta sõidutavat elektribussi.

Lisaeelarvest läheb raha mitmeks tööks, millega paranevad vaba aja veetmise võimalused ja muutub paremaks koolide õpikeskkond. Näiteks kaasava eelarve 100 000 euroga välja ehitatud Kesklinna kooli liikuma kutsuva õueala saab lisaeelarvest veel 60 000 eurot, mis kulub sinna ka välisvalgustuse rajamiseks ja katendite uuendamiseks. «Ainult õueala väljaehitamisega oleks töö poolikuks jäänud,» märkis Tartu abilinnapea Monica Rand.

Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul on osa kultuurivaldkonna kuludest otseselt seotud Euroopa kultuuripealinna tiitlivõiduga. Näiteks on kavas Euroopa kultuuripealinna olemuse, eesmärkide, kasu ja võimaluste teavituskampaania, milleks kulub tänavu 13 000 eurot.

Lisaks läheb teisest lisaeelarvest 27 000 eurot Vanemuise ja Pepleri tänava ristmiku tänavavalgustuse uuendamiseks ning 360 000 eurot lisandub Turu ja Ropka tee ristmiku põhjalikuks ümberehitamiseks. Viimane töö läheb maksma 660 000 eurot.

Lisaeelarves on kavandatud 17 000 eurot rattaringluse sõiduriistade remondiks ja varuosade soetamiseks, 32 000 euro eest sõidab elektribuss kolm kuud kesklinnast raudteejaama ja lennujaama ning 25 000 eurot lubab bussidel 9 ja 9A septembrist uue aastani sõita tihedama graafikuga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles